هشدارهای جدی محیط زیست به دلیل آلودگی شدید هوا در اصفهان و خمینی شهر

ارسال در خبر و گزارش

به گزارش  فرصت آنلاین به نقل از ایرنا، اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان سه شنبه شب با صدور اطلاعیه ای همچنین از شهروندان خواست از تردد غیر ضروری در کلانشهر اصفهان خودداری و نکات بهداشتی به هنگام آلودگی هوا را رعایت کنند.

 

این اداره کل همچنین از مرکز بهداشت استان خواست تا از طریق رسانه ها، توصیه های بهداشتی به عموم مردم انجام و پایگاههای سیار اورژانس و هلال احمر در مناطق آلوده و پرتردد شهری مستقر شوند.

 

اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از شرکت ها و سازمان های حمل و نقل شهری خواست حداکثر توان ناوگان حمل و نقل همگانی را در جابجایی مسافران به کار گیرند.

 

در این اطلاعیه از اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان خواسته شده است از اجرای فعالیت های ورزشی در محیط های باز خودداری کند.

 

محیط زیست استان اصفهان همچنین از شهرداری های اصفهان، خمینی شهر، فلاورجان، نجف آباد، شاهین شهر و دولت آباد خواسته است از کلیه فعالیت های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می گردد، جلوگیری کنند.

 

این اداره در اطلاعیه خود اضافه کرد: در صورت استمرار پایداری هوا و بروز شرایط خاص در کیفیت هوا، توصیه ها و اطلاعات لازم از طریق رسانه ها به آگاهی عموم خواهد رسید.

 

شهر اصفهان و مناطق اطراف آن طی یک هفته گذشته شاهد آلودگی شدید تا مرز اضطرار بوده و ساکنان این مناطق روزهای نفس گیری را تحمل می کنند.