معلولان شهر به یک پارک اختصاصی نیاز دارند

ارسال در خبر و گزارش

 به گزارش خبرنگار فرصت، این اولین جلسه ای نبود که معلولان با مسوولان شهر برگزار می کردند همانطور که مطالباتشان همان مطالبات همیشگی بود و اولین بار نبود که این حرف ها از زبانشان شنیده می شد. مناسب سازی معابر و اماکن عمومی مثل ورودی پارک ها و ایستگاه های اتوبوس از اولین خواسته های این عزیزان بود. مناسب سازی از ابتدایی ترین امکاناتی است که انتظار می رود برای این قشر از جامعه فراهم گردد. نصب علائم ویژه مکان های اختصاصی معلولان، مناسب سازی پل های عابر پیاده، تخصیص بخشی از بودجه فرهنگی شهرداری برای حمایت از برنامه های فرهنگی و اجتماعی آنان، حمایت مالی برای اعزام قهرمانان معلول در مسابقات جهانی و اختصاص بخشی از یکی از پارک های سطح شهر برای جامعه معلولان از جمله خواسته هایی بود که میهمانان شهردار و شورای شهر مطرح نمودند. اما شاید آخرین مطالبه آنها اصلی ترین و مهم ترین آن هم بود. معلولان در پایان از مسوولان خواستند تا به وعده های قبلی خود جامه عمل بپوشانند.


رییس بهزیستی در این دیدار با تشکر از اقدامات و فعالیت های زیر ساختی شهرداری در ماه های گذشته گفت: اصلی ترین درخواست معلولین شهر از شهرداری و شورای شهر مناسب سازی اماکن و پارک های عمومی شهر می باشد. تلاش ما این است که با همکاری کمیته مناسب سازی شهرستان با همکاری شهرداری مصوبات خوبی برای مناسب سازی و حل مشکلات تردد معلولین اجرا کنیم.


داوود ترابی از جانمایی بخشی از یکی از پارک های شهر ویژه معلولان به عنوان یکی از خواسته های مهم معلولان یاد کرد.
شهردار با تبریک روز جهانی معلولین با بیان اینکه درخواست ها و انتظارات معلولین از مسوولین کاملا به حق است، گفت: طبق قانون شهرداری موظف به رفع مشکلات شهری مردم است اما هیچ ردیف قانونی برای دریافت اعتبارات دولتی ندارد.


علی اصغر حاج حیدری با اشاره به عقب ماندگی ها و کمبودهای زیرساختی شهر گفت: خیلی محلات و مناطق ما از فضای سبز و اماکن خدماتی محروم هستند و این یک واقعیت غیر قابل اجتناب در شهر ماست.


شهردار حاج حیدری در پایان متعهد شد که در حد توان و با استفاده از امکانات موجود بخشی از یکی از پارک های شهر را برای معلولان مناسب سازی نماید. وی تاکید کرد که هیچ انگیزه تبلیغاتی از این کار ندارد و انگیزه اش خدمت به معلولان است.