همایش تجلیل از مقام امام زاده سید محمد برگزار شد

ارسال در خبر و گزارش

به گزارش خبرنگار فرصت، آیه الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان در پیامی به این همایش تاکید کرد: برگزاری این نشست معنوی در ماه ایثار و شهادت به منظور تجلیل و تکریم از مقام شامخ امام زاده سید محمد بن علی بن الحسین(ع) اقدامی شایسته و در راستای مودت به خاندان عصمت و طهارت است و بی تردید برگزاری اینگونه مراسم موجب رضایت ارواح مطهر آن بزرگواران خواهد بود.

 

وی افزود: محبت ومودت حقیقی خاندان رسول خدا مایه نجات و رستگاری ما در آخرت خواهد بود و رستگاری در گرو تبعیت از آن بزرگوران می باشد.

 

آیت الله مظاهری تاکید کرد: امام زاده سید محمد یکی از فرزندان حضرت علی بن الحسین می باشد که مطابق گزارشهای موثق تاریخی همچون پدر بزرگوارشان از شجاعان خاندان امام و از مبلغان معارف علوی بوده و امروز مزار این بزرگوار زیارتگاه عاشقان است.

 

وی در بخشی در دیگر از پیام خود با اشاره به روایات واحادیث خاندان عصمت وطهارت، افزود: اگر برگزاری این همایش معنوی در کنار مرقد مطهر این امام زاده واجب التعظیم همه ما را یک قدم به سوی اطاعت و پیروی صادقانه از خدا ورسول خدا و ائمه الهدی نزدیک نمایند و ذهن وضمیر همه ما را برای عمل به فرامین انسان ساز و حیات بخش آنان آماده تر از گذشته سازد بی شک به هدف اصلی خود رسیده ایم.

 

رییس اداره اوقاف شهرستان خمینی شهرنیز هدف از برگزاری همایش تجلیل از مقام امام زاده سید محمد را آشنائی مردم با جایگاه معنوی علمی این امام زاده عنوان کرد.

 

حجت الاسلام مهدی قربانی ابراز امیدواری کرد که برگزاری این گونه همایشها با عث افزایش تاثیر معنوی وجود امام زاده در استان و شهرستان شود.

نسبت امامزاده سید محمد در خمینی شهر شهر اصفهان بر اساس برخی از روایات تاریخی با دو واسطه به حضرت امام حسین (ع) می رسد.