شور حسینی در حسینیه ایران

ارسال در خبر و گزارش

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، طی این دو روز هیئات مذهبی شهر که تعدادشان به 400 تا می رسد و از این نظر در رتبه سوم استان بعد از اصفهان و کاشان قرار دارند در مساجد، حسینیه ها و گذرها به عزاداری سنتی مشغول بودند. عزاداران همچنین صبح روز تاسوعا به دعوت امام جمعه در مصلی گرد هم آمدند.


طی این دو روز تعداد زیادی از خمینی شهری های مقیم شهرهای دیگر به ویژه تهران برای عزاداری به زادگاه خویش آمده بودند. از نکات قابل توجه در این دو روز بالا گرفتن شور اهدای خون همزمان با شور حسینی در پایگاه های اعلام شده از جمله خیریه حضرت رسول اکرم (ص) بود. مراجعات مردم به گونه ای بود که علیرغم پایان یافتن ساعت خون دهی، همچنان افراد زیادی برای اهدای خون مراجعه می کردند. بنا به اظهار یکی از مسوولان ستاد اهدای خون عزاردان خمینی شهری در این ایام بیش از 2300 واحد خون اهدا کردند. گفتنی است در همین پایگاه تعدادی از مسوولان استان و شهرستان از جمله سیستانی معاون استاندار، حریری مدیرکل سازمان انتقال خون، نماینده، فرماندار و شهردار خمینی شهر، پروفسور میردامادی و تعدادی دیگر از مدیران خمینی شهری شاغل در سایر نقاط کشور حضور پیدا کرده بودند.


صمدی خیّر خمینی شهری که در حال احداث پایگاه انتقال خون خمینی شهر است، نیز با حضور در این مرکز قول داد که همه تلاش خود را برای پایان کار ساختمان اهدای خون خمینی شهر و افتتاح آن در روز اربعین به کار بگیرد.