امام حسین(ع) را وسیله خلاف قانون نکنیم

ارسال در خبر و گزارش

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، آیت اله حاج شیخ عباس رحیمی با بیان روایات و احادیث بسیاری در مورد اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر نکنید خود ضرر می بینید. امر به معروف و نهی از منکر مراحلی دارد. مرحله اول یعنی اینکه از کسی که معروف می کند خوشت می آید و از کسی که منکر انجام می دهد قلبا متنفری. مرحله دوم تذکر زبانیست. اگر در مراسم عروسی یا عزاداری اشکالی دیدید بگویید البته با زبان خوب نه با بی ادبی و دعوا. مرحله سوم عملیاتی است مثلا با انجام دهنده منکر قهر کنی، به مهمانی اش نروی، از او فاصله بگیری نه اینکه با او درگیر شوی. تا این مرحله وظیفه مردم است و بقیه اش نه.


وی حمایت از اجرای این فریضه و تذکر لسانی توسط افراد عادی جامعه را وظیفه دولت و نظام اسلامی دانست.
نماینده ولی فقیه در خمینی شهر در بخش دیگری از سخنانش از مردم خواست که به خاطر امام حسین (ع) بهداشت را رعایت کنند. وی گفت: کشتن گوسفند در معابر، خلاف بهداشت است و در قبولی نذر اشکال ایجاد می کند. ذبح گوسفند لازم نیست حتما جلوی دسته عزاداری باشد. امام جمعه ضمن اینکه از مردم خواست از ایجاد آلودگی صوتی، سد معبر و آسیب رساندن به اموال بیت المال بپرهیزند، گفت: مسلمان باید مسائل بهداشتی را چه برای خود چه برای جامعه رعایت کند و حق ندارد سلامت جامعه را به خطر بیندازد. نظافت کوچه ها، معابر، حسینیه ها، ظروف نذری و... از وظایف عزاداران است.


وی همچنین مداحان را به خواندن اشعار پرمحتوی راجع به امام حسین (ع) و یارانش توصیه کرد و از عزاداران خواست که در این ایام از پرداختن به خرافاتی مثل عروسی حضرت قاسم دوری کنند. رحیمی افزود: مواظب باشیم امام حسین (ع) را وسیله خلاف قانون خود نکنیم که این توهین به ایشان است. گفتن «مرگ بر آمریکا» در هنگام ذکر دسته جمعی «لبیک یا حسین (ع)» در این ایام از دیگر توصیه های امام جمعه به مردم بود.