پرداخت تسهیلات به ساکنان سکونتگاه های غیررسمی

ارسال در خبر و گزارش

 به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین به نقل از تسنیم، معاون ستاد ملی بازآفرینی وزارت راه‌ و شهرسازی کشور در دومین جلسه ستاد توانمندسازی و ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی شهرستان شهرضا ضمن اعلام این خبر، با بیان اینکه در دولت یازدهم نگاه ویژه‌ای به سکونتگاه‌های غیررسمی شده است، افزود: دیگر نمی‌توان به سکونتگاه‌های غیررسمی بی‌تفاوت نگاه کرد، نوع نگاه‌ها باید تغییر یابد چراکه ما افراد ساکن در این مناطق را عضوی از جامعه می دانیم.


استادی تصریح کرد: هیات دولت در شهریورماه 93 سند ملی بازآفرینی پایدار شهری محلات با هدف نوسازی و بهسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده را به تصویب رساند.
وی افزود: بر اساس این سند، کلان شهرها برای بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی از 50 میلیون تومان وام تسهیلات، شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت از 40 میلیون تومان و شهرهای زیر 200 هزار نفر از 30 میلیون تومان تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.


به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، بخش عمده ای از این جمعیت 400 هزار نفری در محدوده شهرستان خمینی شهر زندگی می کنند که برخورداری شان از امکانات و تسهیلات مذکور نیاز به پیگیری مسوولین محلی و اطلاع رسانی به شهروندان دارد.