احداث دو خانه محله در جوی آباد بختیاری و وازیچه

ارسال در خبر و گزارش

 به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در این بازدید که جمعی از مسوولین محلی از جمله شهردار، رییس و چند تن از اعضای شورای شهر خمینی شهر حضور داشتند، در هر قسمت توضیحات لازم از سوی شهردار و مسوولین احیای بافت فرسوده به وی داده شد.

IMG 2466
معاون وزیر در حاشیه این بازدید و در پاسخ خبرنگاران گفت: ساماندهی و بهسازی سکونتگاه های غیر رسمی و بازسازی بافت فرسوده در اولویت وزارت راه و شهرسازی است. محمد سعید ایزدی افزود: برای ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی در محله های جوی آباد بختیاری و وازیچه دو خانه محله با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی با مشارکت شهرداری ساخته می شود.


وی با تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات بافت‌های فرسوده حداقل باید از 30 به 50میلیون تومان افزایش یابد، گفت: دولت درصدد ارائه راه‌حل‌هایی برای افزایش میزان وام و احیای بافت فرسوده است اما متاسفانه بانک‌های عامل در این خصوص همکاری نمی‌کنند.

IMG 2420
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه از اولویت های مهم ما در خمینی شهر احیای مجدد بافت سنتی و فرسوده است، گفت: مقرر شد به مالکینی که در محدوده مورد توافق با شهرداری، خانه های فرسوده خود را تخریب و بازسازی کنند، تسهیلات پرداخت شود.


گفتنی است در این سفر مقرر شد وزارت راه و شهرسازی با تهیه طرح مورد نیاز به احیا و تکمیل عصارخانه با کاربری عمومی برای رفع نیازهای عمومی شهر کمک کند.

 IMG 2348