خیابان، میدان یا مکانی به نام امام جمعه فقید شهر نامگذاری شود

ارسال در خبر و گزارش

 به گزارش خبرنگار فرصت، آیت اله رحیمی در خطبه های این هفته به سالگرد درگذشت دانشمند وارسته، مجاهد نستوه، امام جمعه فقید خمینی شهر آیت ا... سید محمد احمدی اشاره کرد و گفت: نگذارید بزرگانی که خدمت کرده اند فراموش گردند. به شورای شهر و شهرداری توصیه می کنم خیابان، میدان یا مکانی را به نام این مرد بزرگ نامگذاری کنید تا نام وی مانند علمای دیگر زنده بماند. به زودی در این مصلی هم عکس مناسبی از وی نصب خواهد شد.


خطیب جمعه خمینی شهر در مورد اتفاقات اخیر غزه گفت: این منطقِ دین و گفته قرآن است که اگر استقامت کنید از پیروزی سیرابتان می کنیم. الحمد لـ... فرهنگ مقاومت، شهادت و ایثار در غزه موفق شد و استکبار جهانی را به زانو درآورد. با اینکه بیش از 2 هزار نفر کشته، 11 هزار زخمی شدند و چند صد هزار خانه و مدرسه و مسجد خراب شد اما تفکر مقاومت پیروز گردید و تفکر وحشی گری و تجاوز شکست خورد. استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به دهم شهریور 1362 سالروز تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا در ایران اشاره کرد و گفت: قانون خوبی بود ولی آرام آرام نسخ شد به طوری که الان نمی توانیم بگوییم بانکداری ما اسلامیست. نماینده ولی فقیه با تبریک مجدد هفته دولت به دولتمردان پنج جهت گیری را در دولت الزامی دانست و گفت: چندین جهت گیری کلی باید در دستور کار دولت باشد: اول جهت گیری دین، دولت نباید بگوید من کاری به دین ندارم. دوم جهت گیری اخلاق، باید اخلاق مداری در جامعه بالاخص بین کارمندان و مدیران شکل بگیرد. سوم جهت گیری عدالت، دولت باید به گونه ای عمل نماید که عدالت اجرا گردد و همه به حق خودشان برسند. چهارم جهت گیری خدمت، باید روحیه دولت روحیه خدمت باشد و پنجم جهت گیری مقابله با استکبار جهانی و زورگویان عالم که دولت باید به این سمت ها حرکت کند تا موفق گردد.


لازم به ذکر است که آیت ا... سید محمد احمدی (متولد 1313 / خمینی شهر) از سال 1359 تا پایان عمر یعنی 11 شهریور 1382 امامت جمعه خمینی شهر را به عهده داشت و هم اکنون آرامگاه وی در آستان امامزاده سید محمد(ع) قرار دارد.