وقتی پشت میز نشستیم خودمان را گم نکنیم

ارسال در خبر و گزارش

shora-edariجلسه شورای اداری شهرستان باحضور مدیرکل سازمان بهزیستی در آسایشگاه محمودیه وازیچه برگزار گردید. در این جلسه، مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه در خمینی شهر بیش از 80 واحد تحت پوشش داریم گفت: بهزیستی با مردم ارتباط زیادی داشته، و از مهد کودک گرفته تا خانه سالمندان را تحت پوشش خود دارد.

وی با بیان اینکه در خمینی شهر سه خانه برای بچه های بی سرپرست داریم که تمام هزینه های آن را خیرین خمینی شهری پرداخت کردند افزود: در استان اصفهان 200 هزار نفر معلول داریم و در خمینی شهر به بیش از 6 هزار نفر معلول سرویس می دهیم و لذا مراکز مشاوره ما تلاش می کنند که با دادن مشاوره از تولد فرزند معلول پیشگیری کنند.
محمدزاده با بیان اینکه خمینی شهر خانه سالمندان ندارد، تاکید کرد:. حق این شهرستان است که خانه سالمندان داشته باشد چرا که مکانی باید باشد تا سالمندان صبح تا ظهر به آن مراجعه کنند واز امکانات آن استفاده کنند.
در ادامه جلسه، نماینده شهرستان در مجلس با بیان اینکه خانه سالمندان و خانه یتیمان جزو ضروریات جامعه کنونی است افزود: ولی بدانید اینها با فرهنگ دینی ما جور در نمیآید. پیامبر (ص) فرمودند یتیم را در خانه خودتان ببرید. چرا که محبتی که طفل در خانه می بیند در مهدکودک نمی بیند و در خانه سالمندان هم همینطور.
ابطحی خطاب به مدیرکل سازمان بهزیستی استان افزود: مشکلات بهزیستی شهرستان و مراجعات متعدد مردم به بنده نشان می دهد که باید اداره کل بهزیستی توجه بیشتری به این شهرستان داشته باشد.
وی در ادامه به نارضایتی مردم از برخی ادارات اشاره کرد و افزود: کاری نکنیم که حتی یک نفر از مردم وقتی به اداره ما بیاید، از رفتار ما مخالف نظام بشود. وقتی پشت میز نشستیم خودمان را گم نکنیم. اینکه برخی مسئولان به مردم می گویند هر جا می خواهی برو شکایت کن جواب درستی نیست. مسؤولان ادارات اگر لازم باشد باید با زیردستانشان برخورد کنند. حیف از این مردم است.
در ادامه جلسه، امام جمعه خمینی شهر هم ضرورت اتحاد مسئولان را یادآور شد و گفت: اگر مردم ببینند ما مسؤولان، همدل و متحد هستیم خوشحال می شوند. مردم نیاز به خدمت دارند. همه جای شهر نیاز به خدمت ما دارند.

 

 

خیریه محمودیه؛ خانهای بر دستان پرمهر
اما تشکیل شورای اداری شهرستان در مرکز خیریه محمودیه فرصتی فراهم آورد تا در آستانه سال نو مسئولان شهرستان به این مرکز هم توجه ویژه ای نمایند.
حجت الاسلام سالمی در ادامه سخنان خود، در خصوص این موسسه گفت: تشکیل شورای اداری در این مرکز خیریه یک پیام دارد و آن اینست که این مجموعه، توجه ویژه مردم و مسئولان را می طلبد چرا که شرایط این مجموعه بسیار خاص است. امام جمعه تصریح کرد: یکسری افراد در این مرکز به صورت برهنه نگهداری می شوند چرا که اگر به آنها لباس بپوشانند لباسشان را می خورند. حالا حساب کنید کسانیکه باید به این بیماران برسند، بهشان غذا بدهند و تمیزشان کنند چه زحمتی برعهده دارند. واقعا این مددکاران پنجه طلا هستند.
وی ادامه داد: معلولان این مرکز بر گردن همه ما حق دارند و همه ما باید هر کمکی از دستمان بر می آید در حق این قشر از جامعه انجام دهیم.
فرماندار شهرستان هم در ادامه جلسه شورای اداری در خصوص این موسسه خیریه گفت: بخشی از جامعه ما معلولان هستند. همانطور که اقشار مختلف جامعه اعم از دانشجو و کارمند و کارگر از امکانات جامعه حقوقی دارند، معلولان هم از این جامعه حقوقی دارند و عدالت اقتضا میکند که توجه ویژه ای به این قشر بیادعا که مستحقترین است صورت پذیرد. اینها گروههایی هستند که نه زبانی برای گفتن دارند و نه پایی برای رفتن و نه دستی برای قلمزدن.
اما در خصوص فعالیتها و مشکلات مرکز خیریه محمودیه، طاهری رئیس هیات مدیره موسسه در بخشی از جلسه به بیان گزارش برای مسئولان و خیرین پرداخت.
وی در این باره گفت: احداث این مرکز 20سال پیش با واگذاری 800 هزارمتر زمین توسط خَیّری به نام حاجیه خانم محمودیه کلید خورد. در سال 1382 یک ساختمان نیمه کاره تحویل هیات مدیره مجموعه داده شد و در سال 83 ساختمان افتتاح شد. در طی سالهای گذشته، ظرفیت این مرکز از 25 نفر به 110 نفر افزایش داده شده است و امیدواریم بزودی بخش دختران را با 110 نفر ظرفیت افتتاح کنیم.
رئیس هیات مدیره افزود: در این مدت، بیش از دو هزار مترمربع ساختمان جدید ساخته شد که به کمک خیرین و مراکز دولتی بوده است. امسال به کمک وام قرضالحسنه 5 هزار مترمربع زمین جهت توسعه مرکز خریداری کردیم که الان در حال پرداخت اقساط آن هستیم. ما برای تامین هزینه های روزمره ماهانه بیش از 30 میلیون تومان هزینه داریم که بهزیستی ماهانه کمتر از 9 میلیون آن را تامین می کند و بقیه اش را باید خودمان را پرداخت کنیم. حالا اگر هزینه های عمرانی مرکز را هم در نظر بگیرید می بینید که رقم بالایی می شود. از طرفی 31 پرسنل اعم از دکتر، روانپزشک، مددکار و ... داریم. لذا این مرکز نیاز به کمک خیرین و مسئولان دارد.
در حاشیه این جلسه، عموچی مدیرعامل موسسه خیریه محمودیه در گفتگو با فرصت در خصوص اقدامات این مجموعه گفت: قرار است در فروردین ماه، بخش دختران بالای 14 سال محمودیه افتتاح شود. این مجموعه برای اسکان 100 نفر از معلولان ذهنی دختر در نظر گرفته شده که علاوه بر خمینی شهر، شهرهای مجاور را هم پوشش می دهد. وی افزود: تاکنون بالغ 500 میلیون تومان برای تملک زمین و احداث این ساختمان هزینه شده که 300 میلیون تومان توسط دولت و بقیه آن توسط کمکهای مردمی تامین شده است.
عموچی افزود: برای راهاندازی این مجموعه نیاز به 50 میلیون تومان کمک داریم تا تجهیزات مورد نیاز خریداری شود. وی ادامه داد: در آستانه سال نو، این مرکز آمادگی دارد کمکهای نقدی و جنسی مردم اعم از انواع نذورات، موادغذایی، انواع شوینده ها، انواع میوه ها را دریافت کند.