جشن تجلیل از خیرین قرآنی خمینی شهر با حضور معاون وزیر ارشاد

ارسال در خبر و گزارش


معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد در این همایش اظهار کرد: تلاش می کنیم خیرینی که قصد سرمایه گذاری و حمایت در امور قرآنی را دارند در سراسر کشور ساماندهی کنیم.


حجت الاسلام حشمتی با بیان اینکه باید از وجود افراد خیر در فعالیت های قرآنی بیشتر بهره مند شویم، افزود: تا زمانی که مردم موسسات و مراکز قرآنی را حمایت مالی کنند این گونه فعالیت ها پایداری بیشتری خواهد داشت و در جامعه گسترش بیشتری پیدا خواهد کرد.


وی در ادامه گفت: تلاش می کنیم با الگو گیری از فعالیت های خیرین در خمینی شهر در شهرهای دیگر کشور نیز از خیرین در فعالیت های قرآنی استفاده کنیم.


حشمتی با بیان اینکه برگزاری جشن خیرین قرآنی خمینی شهر گوشه ای از حمایت های مردمی از فعالیت های قرآنی می باشد، گفت: وظیفه معاونت قرآن عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت و مساعدت موسسات و مراکز قرآنی است.


حجت الاسلام حشمتی با بیان اینکه برگزاری جشن خیرین قرآنی خمینی شهر گوشه ای از حمایتهای مردمی از فعالیتهای قرانی می باشد گفت:وظیفه ما به معاونت قرآن عترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی حمایت از مساعدت موسسات ومراکز قرآنی است ، ما به عنوان متولیان این بخش از صدور های مجوزهای قانونی لازم برای اینگونه موسسات حمایت می کنیم تا فعالیتهای قرآنی در سراسر کشور توسعه یابد.


وی تصریح کرد: در کشور بیش از 4 هزار موسسه قرآنی وجود دارد که بعضی از آنها زیر نظر دستگاه های دولتی و سازمانی مدیریت و فعالیت می کنند ولی اکثریت فعالیت موسسات قرآنی توسط مردم و با حمایت های بومی منطقه ای اداره می شوند ولی در حال حاضر بیش از 2 هزار موسسه و مرکز قرآنی را به صورت مستقیم زیر نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اداره می شوند.


وی در خصوص جشنواره فیلم و آثار هنری قرآنی گفت: در سال جاری حمایت از تولیدات محصولات و آثارهنری قرآنی در قالب فیلم و نقاشی و سایرآثار هنری و حوزه تقسیر و تدبر در علوم قرآنی در اولویت اقدامات ما می باشد.


معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد بیان داشت: تلاش ما بر این است که جشنواره آیات که در گذشته برگزار می شده را احیا کنیم، معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد امسال زمینه تولید آثار هنری قرآنی را فراهم خواهد کرد.


به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در این مراسم که با حضور رییس اداره کل ارشاد استان، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس، سرپرست اداره ارشاد شهرستان، برخی از اعضای شورای شهر، عموم مردم و اعضای تشکل های قرآنی عضو اتحادیه برگزار شد، از سه خانواده قرآنی به نام های مرحوم حاج سید خلیل موسوی زاده، حاج سید محمد موسوی زاده و حاج سید رسول موسوی که تمامی اعضای خانواده شان از فعالان قرآنی اند و مدیریت مراکز اصلی قرآنی شهر را به دست دارند، تقدیر و تجلیل شد.


همچنین مراسم با تلاوت آیات قرآن توسط قاری نوجوان نمونه شهرستان مهدی شیروی آغاز گردید. اجرای گروه تواشیح مِسک، همخوانی قرآن آموزان جامعه القرآن، خطابه خوانی نوجوان قرآنی امیرحسین شکرانی، پخش کلیپ فعالیت های اتحادیه و... از دیگر برنامه های این همایش بود.


گفتنی است معاون وزیرارشاد قبل از حضور در این مراسم از محل و ساختمان مرکز مهد قرآن به عنوان یکی مراکز مهمی قرآنی شهرستان بازدید کرد.