برگزاری کنگره ملی گفتمان مهدویت در دانشگاه آزاد خمینی‌شهر

ارسال در خبر و گزارش

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، مهران مجلسی رییس دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر با اشاره به رسالت خطیر دانشگاهیان در تبیین اندیشه‌های اسلامی و دینی در جامعه اظهارکرد: کنگره مهدویت در چهار موضوع شیوه‌های راستین در پیروی از امام زمان (عج)، نقش مهدویت در ابعاد مختلف زندگی، مفاهیم و آسیب‌های مهدویت با حضور اندیشمندان علوم اسلامی، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی ادامه‌داد: تبیین مفاهیمی از قبیل آسیب‌های جامعه شیعه در عصر غیبت، نقش معارف مهدوی در مقابله با فرق انحرافی، تلاش صهیونیسم در انحراف تفکر مهدوی، سیر تاریخی اندیشه مهدویت و مقاله تمدن غرب و تمدن مهدوی مهم‌ترین برنامه‌های کنگره عظیم مهدویت است.
مجلسی خاطر نشان کرد: موضوعات پیروی از امام‌زمان (عج) زمینه‌ساز تحقق سلامت فکری و روانی انسان معاصر، شیوه‌های انتقال فرهنگ پیروی حجت الهی در دانشگاه‌ها و مدارس، بیداری اسلامی زمینه‌ساز حکومت مستضعفان، جوانان زمینه‌سازان تحقق ظهور و راهکارهای آمادگی و گرایش نسل معاصر به امام موعود توسط اساتید حوزه و دانشگاه با رویکرد نوین و با توجه به شرایط کنونی جهان تشریح و تفسیر خواهد شد.
به گزارش ایسنا، در راستای بررسی تأثیر معارف مهدوی در افزایش روحیه تقوی و پرهیزکاری از گناه و نقش هدایتی حضرت امام‌زمان (عج) در گرایش و پیروی جامعه از ایشان و انتظار امام‌عصر(عج) از جامعه شیعی، کنگره مهدویت در 18 و 19 اسفندماه امسال در سالن همایش‌های شهید آوینی دانشگاه برگزار می‌شود.
محققان و صاحب‌نظران می‌توانند مقالات و نتایج علمی خود را از طریق سایت اینترنتی http://seminar.iaukhsh.ac.ir تا دهم اسفندماه سال‌جاری به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.