امكانات كارگاهي و تجهيزات آزمايشگاهي پيشرفته بي نظيري در دانشگاه آزاد اسلامي خميني شهر فراهم شده است

ارسال در خبر و گزارش

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد، معاون پژوهشي پس از بازديد چند ساعته گفت: اولويت هاي معاونت پژوهش و فناوري ايجاد مراكز رشد، گسترش شركت هاي دانش بنيان به منظور تجاري كردن نتايج پژوهش و تبديل ايده به ثروت و درآمد است.
دكتر واشقاني با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري در خصوص شتاب علمي كشور بيان داشت: از مهمترين بحث هاي تحقيقاتي دانشگاه، بالابردن كيفيت فعاليت ها و ايجاد و گسترش قطب هاي علمي پژوهشي و تمركز بر موضوعات خاص و اولويت دار است.
وی افزود: ايجاد ارتباط قوي بين دانشگاه و صنعت و جامعه و ايجاد منابع مالي از طريق پروژه هاي برون دانشگاهي ضرورت امروز دانشگاه است و در اين راستا تصميمات خوبي اتخاذ شده است.
معاون پژوهش و فناوري دانشگاه از افزايش حق التاليف كتاب هاي درسي اعضای هيات علمي خبر داد و گفت: به دنبال ارتقای كيفيت مقالات از نظر ارجاعات و چاپ در ژورنال هاي علمي هستيم و پايان نامه هاي دانشجويي و رساله ها بايد به سمت و سوي كارهاي بنيادي عميق و همچنين تامين نيازهاي صنعت و جامعه باشند.
دكتر واشقاني با بيان اينكه امكانات كارگاهي و تجهيزات آزمايشگاهي پيشرفته و بي نظيري در واحد خميني شهر فراهم گرديده اظهار داشت: چنين شرايط علمي باعث مي گردد دانش آموختگان به لحاظ عملياتي و كارورزي بسيار با تجربه و ماهر باشند كه در بازار كار اثربخشي خوبي داشته باشند و در واقع يك خوش نامي براي واحد خميني شهر و دانشگاه آزاد اسلامي است.
وي ادامه داد: امكانات فراهم شده در مجموعه كارگاه ها و آزمايشگاه هاي پيشرفته در گسترش رشته هاي نوين و تحصيلات تكميلي در مقطع كارشناسي ارشد و دكترا نقش بسزايي خواهند داشت كه در اعتلاي نام دانشگاه آزاد اسلامي در عرصه هاي ملي و بين المللي كمك شاياني خواهد داشت.
دكتر واشقاني فراهاني در بخش پاياني سخنان خود اظهار داشت: سرمايه هاي عظيم و زيرساخت هاي به دست آمده در دانشگاه بسيار گرانبها است و بايد در جهت گسترش فعاليت هاي مراكز رشد و شركت هاي دانش بنيان از آنها استفاده كافي برده شود. بنده با توجه به اخلاص مديران در دانشگاه كه در راستاي رشد و تعالي دانشگاه و رسيدن به اهداف بلند نظام جمهوري اسلامي تلاش مي نمايند افق هاي روشني را پيش روي دانشگاه آزاد اسلامي مشاهده مي كنم.
خاطر نشان مي سازد در ابتداي بازديد دكتر مهران مجلسي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي خميني شهر ضمن خير مقدم به معاون پژوهش و فناوري، تدفين پنج شهيد گمنام در دانشگاه را باعث خيرات و بركات فراوان برشمرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامي خميني شهر سومين دانشگاه بزرگ در استان اصفهان است و در راستاي گسترش فعاليت هاي تحقيقاتي و پژوهشي تفاهم نامه هاي مهمي بين دانشگاه و صنعت منعقد گرديده و چند فصلنامه علمي و تحقيقاتي توسط اساتيد و صاحبنظران در دانشگاه چاپ و منتشر شده است.
وي همچنين از تاسيس مركز تحقيقاتي واحد خميني شهر در شهرك علمي و تحقيقاتي استان خبر داد و گفت: با رعايت استاندارد ها و تشويق دانش پژوهان به دنبال ايجاد منابع جديد مالي براي دانشگاه هستيم و در گسترش رشته هاي تحصيلي در مقاطع مختلف نيز گام هاي مهمي برداشته شده است.