به امر به معروف به اندازه ورزش اهمیت نمی دهیم

ارسال در خبر و گزارش

namaz-jomeh2مراسم نمازجمعه این هفته خمینی شهر به امامت حجت الاسلام و المسلمین موسی سالمی برگزار شد و وی ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، از مردم خواست کاری نکنند که شان اهلبیت(ع) پایین بیاید.

 

امام جمعه خمینی شهر در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به دهه اول ماه محرم معروف به دهه امر به معروف و نهی از منکر گفت: امام حسین(ع) علت قیام خود را احیای امر به معروف و نهی از منکر اعلام می کند خداوند هم در آیه 110 سوره مبارکه آل عمران ما را به سه علت بهترین امت می داند. الف) احیای امر به معروف  ب) انجام نهی از منکر   ج) ایمان به خداوند.

حجت الاسلام سالمی ادامه داد: اصول دین اعتقادیست و شاید لازم نباشد ما در این زمینه وارد عمل شویم ولی در فروع دین علاوه بر اعتقاد، عمل نیز لازم است. در جامعه ما بعضی از فروع دین انجام می شود ولی برخی مانند فریضه امر به معروف و نهی از منکرکمرنگ است.

وی در ادامه بیان داشت: ما گله مندیم که چرا مثلا برای امر ورزش اهمیتی بیش از فریضه امر به معروف و نهی از منکر قائل هستیم اگرچه معتقدیم که ورزش هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است اما برای امر ورزش وزارتخانه وجود دارد ولی برای این فریضه الهی حتی بودجه یک عدد خودکار هم در اختیار مسوول ستاد امر به معروف و نهی از منکر قرار نمی گیرد. موسی سالمی افزود: امام جمعه هر شهر مسوول چند نهاد و کانون است که هیچ کدام بودجه مستقل ندارند ازجمله همین ستاد امر به معروف و نهی از منکر یا بنیاد غدیر و ما مجبوریم در این راه از کمک های مردمی استفاده کنیم.

خطیب نماز جمعه خمینی شهر در خطبه دوم به روز دانشجو نیز اشاره ای کرد و گفت: دانشجویان جامعه نباید سیاست زده باشند ولی باید بتوانند سیاست را تحلیل کنند نه اینکه در مسائل سیاسی تحلیل بروند.

حجت الاسلام و المسلمین موسی سالمی توضیح داد: امروز همایش طفلان منتظر (شیرخوارگان حسینی) در مصلی برگزار شد که با استقبال بی نظیر بیش از ده هزار نفری مواجه گردید.

امام جمعه خمینی شهر به نوع عزاداری ها اشاره کرد و گفت: در دهه هفتاد دشمنان هر گونه عزاداری را برای مسلمانان کشور آذربایجان ممنوع کردند به جز قمه زنی. چون این کار باعث وهن اسلام می شود و دشمنان همین را می خواهند. وی همچنین خطاب به نمازگزاران گفت: از شما خواهش می شود کاری نکنید که خدای ناکرده شان اهلبیت(ع) پایین بیاید و سعی کنید مراسم عزاداری، مرتب، منظم و با رعایت اصول بهداشتی انجام گیرد. وی با استناد به سخن  امام راحل(ره) گفت: عزاداری ما باید سنتی باشد نه بر اساس سلیقه و تعصب.

حجت الاسلام و المسلمین موسی سالمی در پایان از سازمان انتقال خون تقاضا کرد: مراکز اهدای خون را در شهرستان گسترده تر کند تا بی نظمی و ازدحام ایجاد نشود. لازم به ذکر است که در این مراسم بروشورهایی درمورد قمه زنی توزیع گردید.