افتخار جبرئیل این بود که به حضرت خدیجه(س) سلام رساند

ارسال در خبر و گزارش

namazjome-ramezanنماز جمعه هفته گذشته به امامت حجت الاسلام سالمی برگزار شد.

موسی سالمی در خطبه اول نمازجمعه هفته گذشته ضمن تسلیت ایام درگذشت جانسوز حضرت خدیجه کبری(س) بیان داشت: چند چیز است که نمی توان برای آن قیمت تعیین کرد، یکی کتاب قرآن که هیچ گاه برای آن قیمت تعیین نمی کنند بلکه مبلغی که در ازای خرید  این کتاب مقدس پرداخته می شود عنوان هدیه و انعام دارد. وی ولایت ائمه اطهار(ع) را  هم از جمله مواردی دانست که قیمت ندارد و تاکید کرد: به راستی چیست که قیمتی بالاتر از قیمت ولایت ائمه(ع) داشته باشد؟ امام جمعه ادامه داد: طبق روایات یکی دیگر از چیزهایی که قیمت بردار نیست، همسر خوب است. چه قیمتی می توان برای حضرت علی(ع) یا برای حضرت زهرا(س) یا برای حضرت خدیجه به عنوان همسر تعیین کرد؟ اینها قیمت ندارند. طبق روایات طلا و جواهر به گَرد همسر خوب هم نمی رسد.

حجت الاسلام موسی سالمی افزود: طبق روایات خواسته جبرئیل از پیامبر اسلام(ص) در شب معراج این بوده که سلامش  به حضرت خدیجه(س) ابلاغ شود. افتخار جبرئیل این بود که به حضرت خدیجه(س) سلام داده باشد چرا که حضرت  یک زن معمولی نبودند.

وی در ادامه افزود: یکی از مشخصات حضرت خدیجه(س) ایثار و فداکاری بود و در حالی که فقط چهارصد غلام و کنیز مأمور رسیدگی به امور مالیش بودند، همه داراییش را دو دستی تقدیم پیامبر(ص) کرد ولی تنها خواسته اش از پیامبر(ص) در لحظه آخر عمر این بود که ایشان از او راضی باشد.

خطیب جمعه خمینی شهر در خطبه دوم ضمن اشاره به سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه با رژیم اسرائیل گفت: اسرائیلی که تا بن دندان مسلح است از لبنانی که چیزی در مقابل نداشته، شکست می خورد. این مصداق آیه 249 سوره مبارکه بقره است که خداوند می فرماید: «کَم مِن فِئَهٍ قَلیلَهٍ غَلَبَت فِئَهً کَثیرَهً» یعنی چه بسا گروه کم بر گروه زیاد غلبه کند. وحدت اسلامی، مقاومت در برابر دشمن و ایمان سه علت اصلی این پیروزی بود. اگر ما همیشه در مقابل دشمنان این گونه باشیم، شهید بدهیم و لی تسلیم نشویم، همواره پیروز خواهیم بود.

حجت الاسلام موسی سالمی ضمن اشاره به ولادت باسعادت امام حسن مجتبی(ع) توضیح داد: مهمترین لقب امام "کریم اهل بیت(ع)" است و این دهه را دهه اکرام می نامند. چه مسؤولان چه مردم نباید فقرا را فراموش کنیم. خدا را شکر امسال هم جشن گلریزان در شهرستان ما برگزار شد؛ جشنی که در کل کشور نمونه است و من بسیار تشکر می کنم از مسوولان و مردم خیّر. وی طرح همای رحمت از طرف بهزیستی و طرح خانه های بهشت یا خیریه محمودیه را بسیار ارزشمند دانست.

امام جمعه به چند نکته از بیانات هفته گذشته مقام معظم رهبری در جمع مسوولان که حائز اهمیت بود، اشاره کرد و گفت: "نباید مرتب گفت که مسوولان کشور بی اعتمادند درحالی که بی اعتمادی در بین مردم و مسوولان و نظام دیده نمی شود. اگر بین مردم بی اعتمادی بود اینقدر در صحنه نبودند."

امام جمعه خمینی شهر ادامه داد: نکته دیگری که مقام معظم رهبری فرمودند این بودکه: "مثبت گرای صِرف یا منفی گرای صِرف نباشید. در کشور کار زیاد شده ولی مشکلاتی هم دارد. باید کمک کنیم تا مشکلات حل شود."

موسی سالمیتاکید کرد: بیداری که در منطقه به وجود آمده، از بیداری نشات گرفته که انقلابش توسط امام خمینی(ره) بنیانگذاری شده است. تاریخ باید بداند این فرعون مصر که در قفس کرده و محاکمه می کنند این یعنی از بین رفتن اسرائیل و آمریکا. بدانید که دست خدا در کار است. اینهایی که می خواهند بر سر مسلمانان بلا فرود آورند حال بر سر خودشان بلا نازل می شود.

حجت الاسلام سالمی در پایان از مسوولان قوه قضائیه شهرستان و استان و کشور تشکر کرد و گفت: نه نفر از متجاوزان واقعه اخیر محاکمه شدند و ان شاءالله در موعد مقرر احکام جاری خواهد شود. و بدانید که مقام خمینی شهر رتبه های قرآنیست که در سطح استان و کشور کسب کرده اند، مدال هایی است که ورزشکاران خمینی شهر به دست آورده اند، همین جشن گلریزانی که در کشور نمونه است، هیآت، عزاداری ها، مساجد و... این ها فرهنگ خمینی شهر است.