در خمینی شهر مکاتب انحرافی چه جایگاهی دارد؟

ارسال در خبر و گزارش

sheitan-2استاد اصغر طاهر زاده می گوید :"وسوسه، اختیار را از انسان نمی گیرد، بلکه بیراهه را نشان می دهد. اصلا جنس کار شیطان همین است که بیراهه را نشان می دهد.

انسان را از راه خارج می کند و لذا از نتیجه ای هم که انسان در اثر پیمودن راه به دست می آورد، محروم می شود. حالا همین وسوسه برای کسی که می خواهد انسان صالحی باشد، موجب کمال است و او را در مسیر حق، پایدار می نماید ."

 

مکاتب نوپدید

در جهان معاصر، بیش از 2500 دین و مرام جدید همچون «كليسای شيطان»، «شاهدان يهووه»، «كليسای علم‌ شناسی»، «فرزندان خداوند»، «اكنكار» (دين‌ نور و صورت)، «مورمون ‌ها» و «جامعه بين ‌المللی وجدان كريشنا» و... شناسایی شده است و برخی ديگر مانند زيرمجموعه ذن و بوديسم كه در ايران تحت عنوان اوشو تبليغ می‌شوند و متأسفانه کتابهای این فرد، به راحتی در کتاب فروشی های شهرمان نیز پیدا می شود، وجود دارند. هر کدام از این مکاتب، پیروانی دارند که بسیار فعال هستند و با تبلیغات گسترده و رسمی در سطح جهان، روز به روز بر جمع پیروانشان افزوده می شود. یکی از این مکاتب نوپدید، "شیطان پرستی" است. شيطان در ادبيات عرفانی ما، شخصيتی است كه مظهر وسوسه ‌های عميق انسانی است. در ادبيات اديان، جايگاه و پايگاه او ضد خداوند است. دلایل زیادی از نظر دینی، روانشناسی و جامعه شناسی وجود دارد که به تحلیل گرایش انسان به سمت شیطان پرستی و افسارگسیختگی می پردازد.

 

بچه های تریپ خفن

استفاده از اصطلاحات بلک ‌متال Darkthrone، مريلين مانسن، نيرو انا، آنتون لاوی، کليسای شيطان، satanic bible، skull-n-bone و نمادهایی كه در آن عدد شش به كار رفته -  666 شماره تلفن شيطان که توسط گروه‌های هوی متال وارد ايران اسلامی شد - صليب شكسته معكوس، صلیب شکسته یا چرخ معکوس، مثلثی كه در درون آن عكس یک بز وحشی در داخل يک دايره قرار گرفته، ستاره پنج پر - ستاره صبح یا پنتاگرام - كه نماد اصلی صهيونيستی ‌هاست، استفاده فراوان و شديد از رنگ قرمز و سياه در آرايش ‌ها، آرايش موی سر به شكلی كه هيچ گونه نظمی در آن نباشد به رنگ‌های سياه، قرمز و نارنجی، كوتاه‌كردن موهای سر به شكل ‌های عجيب و به نحوی خاص، نزدیک شدن به نمادهای فاشيستی و هيتلری در فضای جديد امروزی، پوشيدن لباس ‌های كاملا غيرمتعارف كه هم بدن را نشان می دهد و هم نشان نمی دهد، لباس های گشاد، لباس های رنگی جلف، انگشتر‌های خاص تيغ دار، دستبندهای متنوع و عجيب، گردنبندهای اسکلتی با موهای بلند يا سرطاس، و گوش دادن به موسیقی های دهشناک و مدرن باعث شده که شيطان پرست ها به قول خودشان به تریپ خفن، مشهور شوند. اما استفاده از مردار حیوانات، نوشیدن خون و غسل تعمید با خون، زنای با محارم، تجاوز و سوء استفاده جنسی كودكان در انظار عمومی، آدم خواری، عريان شدن در ميان جمع همراه با رقص آتش و ... از دیگر اعتقادات برخی گروه های شیطان پرست می باشد که البته خوشبختانه در کشور ما جایی ندارد.

 

انواع شیطان پرستی

شیطان پرستی فلسفی: این نوع گرایش عبارت است از اینكه محور و مركز عالم، انسان است‌. این شاخه از شیطان‌پرستی به پایه‌گذاری این فرقه به نام "آنتوان لاوی" که مدعی پایه گذاری "کلیسای شیطان " نیز شد، نسبت داده می‌شود و مانند دو نوع دیگر آن، با نام های دینی و گوتیک، از مبنای اعتقادی یهودیت نشأت گرفته است. مبتنی بر لذت گرایی و عمدتاً لذت گرایی جنسی می باشد. مبادی زندگی وحدانی و عدالت الهی را در كائنات زير سوال می ‌برد، خداوند را به عنوان قدرت وجود كائنات می ‌پذيرد، اما علم و حيات و قدرت مطلق خداوند و آخرت را نمی ‌پذيرد و سعی می کند که حضور خداوند را در زندگی انسان كم كند. این گروه تا حدی هم با خشونت مخالف هستند. برای این نوع از شیطان پرستی، سه مفهوم به نام قرون وسطی، ضد مسیح و اصالت لذت و قدرت تعریف کرده اند که شیطان پرستی امروزی از نوع اصالت لذت و قدرت می باشد.

شیطان پرستی دینی: مبنای بنیادین این نوع از گرایش به شیطانیسم، پرستش یک نیروی ماوراء الطبیعه اساطیری و یا چند خدایی می‌باشد. عمده پیروان آن به خدایان رم باستان، ‌الهه‌های شرقی و ... گرایش دارند، اما ركن اصلی این نوع شیطان پرستی نیز مانند سایر انواع، تأكید بر پرورش استعدادهای شخصی انسان و در حقیقت خودپرستی است.

 

شیطان پرستی گوتیک: این نوع شیطان‌گرایی نیز مانند انواعی که در بالا اشاره شد، نوعی از شر‌پرستی با اشاره به تاریكی و از كثیف‌ترین فرقه هاي انحرافی به حساب می ‌آید. در موسیقی متالیكا نیز سبكی به نام گوتیک وجود دارد. كثیف ‌ترین اعمال مانند خوردن نوزادان، ‌تجاوزات جنسی و ... به این گروه نسبت داده می‌شود. ( گرچه گفتنی است برای تمام گروه‌های شیطانی این اعمال از واجبات به حساب می‌آید.) میل و درخواست به‌"برگشت تاریكی" در این شاخه بارز است. همانند اعضای گروه " آكنكار" كه با لباس ‌های تیره به غارها و تاریكی ‌ها برای فریاد كشیدن پناه می ‌برند.

 

شيطان پرستي در ايران اسلامي

اين جريان ضد فرهنگي از دهه 70 وارد کشور شد و در سايه غفلت مسئولان به سرعت در قالب شبکه های زيرزمينی در برخی از شهرستان ها و مراکز استان و همچنين تهران بزرگ ريشه دوانيد و متأسفانه پیروانی را به خود اختصاص داد که البته نه در سطح وسیع و نه کاملا شبیه شیطان پرستان غربی، در حال فعالیت می باشند. مجالس و مهمانی هايی به نام شيطان و شيطان ‌پرستی هم برگزار می شود که در اين مهمانی‌ ها، بيشتر موسيقی های هوی متال، راک و موسيقی هایی كه خشونت در آن مجاز می باشد به همراه رقص‌ هاي آتش، استفاده از مواد مخدر صنعتی، روانگردان و مشروبات الكلی نمايان است. البته شيطان‌ پرستی آن‌ گونه كه در كشورهای غربی وجود دارد به هيچ‌ وجه و با آن شدت و گستردگی در ايران وجود ندارد و در سطح نمايش و نمادها جلوه‌گری می كند و تعداد افرادی كه به معنای خاص شيطان ‌پرست باشند بسيار ناچيز و انگشت‌ شمار است که البته در همین حد هم می طلبد مسئولین از خطر این مسئله غافل نبوده و به فکر ریشه کن کردن آن در کشور اسلامی مان باشند.

 

خميني شهر و مكاتب انحرافي

بر اساس آمارهاي مراكز مسئول شهرستان، گرايش به مكاتب و عرفان هاي انحرافي مدرن كه رهاورد غرب است وجود ندارد اگر چه جوانان و نوجوانان خميني شهر از طريق اينترنت و ماهواره، رفته رفته با عنوان و مرام اين مكاتب در حال آشنا شدن هستند كه اگر باعث گرايش شود خطر بسيار بزرگي است.

يك مقام مسئول با بيان اين نكته، مسئله مهم ديگري را در گفتگو با خبرنگار فرصت گوشزد كرد. او گفت اگر چه در خميني شهر گرايش به اين مكاتب غربي وجود ندارد اما در عوض گرايش به عرفانهاي انحرافي بومي مانند صوفي گري و ادعاي رابطه با امام زمان (عج) و مكاتب غلوكننده در خصوص اهلبيت (ع) متأسفانه ديده مي شود كه بايد به شدت مراقب بود و جوانان را با خطر اين دسته از عرفان هاي انحرافي كه از اسلام ناب محمدي فاصله زيادي دارند آشنا كرد.

وي تصريح كرد: گاه مراسم و محافلي در نقاط مختلف شهرستان برگزار مي شود و افرادي كه در سوابق خود كمترين تحصيلات ديني ندارند به برپايي مجالس وعظ مشغول اند و مريدبازي و مريدپروري سكه رايج اين جلسات است. وي تصريح كرد: برخي از اين افراد حتي سابقه شرارت هم داشته اند اما يكدفعه تغيير چهره داده و با به دست كردن انگشترها با نگين هاي بزرگ و بلند گذاردن مو و محاسن و پوشيدن لباسهايي شبيه عباي روحانيون و ... و با اين نوع حركات، قيافه هاي خاص و صوفي مسلك براي خود مي سازند و به مريدپروري مشغول مي شوند و ما گزارشاتي از تشكيل اينگونه مجالس در شهر داشته ايم لذا خانواده ها مراقب فرزندان خود باشند.

 

همايش آشنايي با مكاتب انحرافي

گفتيم كه در خمینی شهر که خوشبختانه یک شهر مذهبی است، مردم حداقل از نظر مذهبی، کمبودی نداشته و از این حیث، اشتیاقی به گرویدن به این مکاتب انحرافي مدرن غربي مانند شيطان پرستي ندارند و همایشات و جلساتی همچون همایش  اخیر مرکز فرهنگی قرآنی ثامن الائمه که در مرکز تحقیقات معلمان با سخنرانی سید محمد سجاد زاده برگزار شد، صرفا در جهت آشنایی بیشتر با آسیب ها، انحرافات و شگردهای تبلیغات این مکاتب و بالتبع راه های پیشگیری از شیوع ویروس شیطان پرستی در حسینیه ایران می باشد. لذا همه مردم فهیم ما باید متوجه باشند به هر فردی که از روی جهل و عدم آشنایی با نشانه های گروه های شیطان پرست، از این نمادها و نشانه ها استفاده می کند، برچسب و انگ شیطان پرستی نزنند.

در این همایش که 3 ساعت به طول انجامید، 150 نفر از قرآن آموزان این موسسه و جمعی از جوانان شهرستان شرکت داشتند و سخنران به مهمترین مباحث شیطان پرستی به همراه پخش تصاویر، فیلم ها و کلیپ های شیطان پرستی پرداخت.

لازم به ذکر است که این جلسه مختص قرآن آموزان برگزار شد و لذا تبلیغی هم در سطح شهر برای شرکت عموم مردم صورت نگرفته بود. حق ورود به این جلسه 500 تومان بود و فضای گرم و زمان طولانی جلسه باعث شد که عده ای از مدعوین از حضور تا پایان جلسه، انصراف بدهند. جا دارد برای برگزاری بهتر و وسیعتر جلساتی این چنین در شهرستان تدابیری اندیشیده شود تا جوانان شهرستان بتوانند بدون محدودیت های کمبود مکان و بودجه و... از اوقات فراغت تابستان بهترین و مفیدترین بهره را داشته باشند، چرا که بهترين و مهمترين عامل برای جلوگيری از گسترش شيطانی پرستی و ديگر مكاتب نو پديد و عرفان ‌های دروغين در کشور، دفاع عالمانه از دين و آشنا کردن جوانان تشنه معرفت و عرفان با ابعاد زیبا و گسترده دین مبین اسلام می باشد. مسئولین، مبلغین و عالمان اسلام باید با شناخت مکاتب نوپدید و انحرافات آنها، بدون هيچ محدوديت و هيچ انگ و برچسب تخريب‌كننده‌ای به پرسش ‌های جديد جوانان پاسخ داده و بپذیرند كه دين در همه زمان‌ها و مكان ‌ها و در ميان همه اقشار می ‌تواند حرف نو و جديدی برای گفتن داشته باشد. لذا بايد حساسيت بيشتری را در قبال مسائل اعتقادی جامعه و جوانانمان داشته و برای همه دوران زندگی، بویژه اوقات فراغت جوانان برنامه های جذاب، متنوع و مناسب دینی داشته باشیم.