بی بی سی برای بهم ریختن فضای امنیتی ایران عددی نیست

ارسال در خبر و گزارش

heydarpoorعضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به حادثه خمینی شهر و انتقاد برخی مسوولین به رسانه ای شدن آن گفت: رسانه های بیگانه هم چون بی بی سی عددی برای بهم ریختن فضای امنیتی ایران نیستند.

 

عوض حیدر پور در گفتگو با خبرنگار ایمنا حادثه به وقوع پیوسته در خمینی شهر را برای فضای فرهنگی کشور بسیار سنگین  دانست و تصريح كرد:  اطلاع رسانی و انعکاس حوادث ناگوار در جامعه باید به شیوه ای باشد که راهکار و روش برخورد با قضایا را کاملا تبیین نماید.

وي اظهار داشت: علیرغم اینکه باید این گونه حوادث انعکاس رسانه ای داشته باشند اما نباید بازتاب آنها به صورتی باشد که برای مردم و جامعه خسارت آفرین گردد.
وی با بیان اینکه نوع انعکاس اینگونه حوادث باید به شیوه ای باشد که راه را برای سوء استفاده بیگانگان و رسانه های خارجی بسته و اجازه تعدی به فضای فرهنگی و امنیتی جامعه را ندهد، تصریح کرد: اطلاع رسانی و انعکاس حوادث ناگوار در جامعه باید به شیوه ای باشد که راهکار و روش برخورد با قضایا را کاملا تبیین نماید.
نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر خبررسانی دقیق رسانه ها گفت: رسانه ها مراقب باشند به گونه ای اخبار را منتقل نکنند که شرایط گسترش ناامنی در جامعه فراهم شود.
حیدر پور خاطر نشان ساخت: شیوه و روش اصحاب رسانه در انعکاس اخبار منفی به سمتی برود که در عین اینکه پیشگیری کننده باشد، میزان ضایعاتی که برای امنیت اجتماعی و عمومی مردم به همراه دارد را به حداقل ممکن برساند.
وی افزود: اگر رسانه های داخلی به نکات دقیق و ظریف این طیف از حوادث توجه بیشتری نشان دهند مطمئنا رسانه های خارجی نخواهند توانست از آب گل آلود ماهی بگیرند.
به گفته حیدر پور رسانه ها باید این مسائل را برای مسوولین رصد کرده و به اطلاع آنها برسانند و دلیلی ندارد در دل مردم دلهره ایجاد کرده و فضای جامعه را ناامن نشان دهند.
وی با بیان اینکه مسوولین برای اطلاع پیدا کردن از این گونه حوادث در اولویت بیشتری هستند، خاطر نشان کرد:
مسوولین و افرادی که در راس امور امنیتی جامعه قرار دارند باید این موارد را دقیق تر رصد کرده تا چیزی از قلم نیفتد.
حیدر پور حادثه خمینی شهر را به هیچ وجه تاثیر گذار بر روی سیاست خارجی ایران ندانست و بیان داشت: رسانه های بیگانه هم چون بی بی سی عددی برای بهم ریختن فضای امنیتی ایران نیستند.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: رسانه های بیگانه اگر حرفی هم می زنند در حد یک خار چشم است که با فوتی از بین می روند.