بزرگترین فایده تحریم اقتصادی این بود که ملت ما توانست روی پای خود بایستد

ارسال در خبر و گزارش

namaz-jomeبه گزارش فرصت آنلاین، مراسم نمازجمعه خمینی شهر جمعه گذشته به امامت حجت الاسلام و المسلمین سالمی برگزار شد.

امام جمعه در خطبه های خود گفت: زندگانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) سراسر درس و عبرت است. ازدواج آن دو برای جوانان ما درس زندگیست. زندگی مشترک را با سادگی شروع کردن بزرگترین درسی است که می توان از آن حضرات آموخت. در تاریخ آمده ایشان اول زندگی را در منزل اجاره ای آغاز کرده اند. یا نماز اول وقت شب عروسی که همه اینها می تواند برای جوانان ما الگو قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سالمی در ادامه با اشاره به مناسبت آغاز تحریم اقتصادی ایران در سال 1359 افزود: دشمن وقتی در قضیه گروگانگیری لانه جاسوسی نتوانست کاری از پیش ببرد، دست به محاصره اقتصادی زد تا به زعم خود بزرگترین ضربه را به ما بزند. درحالی که ملت ایران معتقد به رزاق بودن خداوند است و با اراده و ایمان و تقوا و وحدت و اطاعت از ولی امر مسلمین توانست این تحریم را پشت سر بگذارد. بزرگترین فایده این تحریم این بود که ملت ایران توانست روی پای خود بایست.

امام جمعه با اشاره به نزدیک شدن به میلاد باسعادت حضرت زهرا(س) و روز مادر تصریح کرد: در مکتب اسلام واژه «ام» به مادر اختصاص داده شده است. این واژه به معنای ریشه و منبع است که در هیچ مکتب دیگری این واژه درمورد مقام شامخ مادر بکار نرفته است. دقت داشته باشید که شریفترین و بالاترین شغل زن خانه داریست و همسران اهل بیت(ع) به این کار افتخار می کردند. نقش مادر در تربیت فرزندان بسیار مهم است چرا که گفته اند تربیت فرزند از زمانی شروع می شود که مردی به خواستگاری می رود و می خواهد مادر فرزندان خود را انتخاب کند.

سالمی در ادامه از مردم خواست تا همانگونه که در شهادت حضرت زهرا(س) بسیار عالی اقامه عزا نمودند، در ولادت آن حضرت نیز بسیار خوب شادی کنند؛ شادی همراه با آگاهی و تفکر. باید به آن روایت عمل کرد که در اندوه اهل بیت(ع) اندوهناک باشید و در شادی آنها شاد.

امام جمعه خمینی شهر با اشاره به سالروز سوم خرداد افزود: هر چه در مورد خرمشهر گفته شود و کتاب و فیلم و خاطره، همه را در یک جمله می توان خلاصه کرد؛ همان جمله ای که امام(ره) فرمود که خرمشهر را خدا آزاد کرد. ایمان مردم باعث این پیروزی ها شد. در زمان حال نیز این تحولات منطقه ناشی از ایمان مردم است.

امام جمعه در پایان به نزدیک شدن زمان امتحانات دانش آموزان اشاره کرد و گفت: من از مردم تقاضا دارم محیط خانه را آرام نگه دارند، دانش آموزان نیز خود تلاش کنند و  والدین نیز  باید برای فرزندان خود دعا کنند.