بیانات امام جمعه خمینی شهر در نماز عید فطر

ارسال در خبر و گزارش

نماز عید سعید فطر این هفته جایگزین آخرین نماز جمعه خردادماه 1397 در خمینی شهر به امامتآیت ا... شیخ عباس رحیمی برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار فرصت آنلایننماینده ولی فقیهروز عید فطر را روز امام زمان(عج) دانست و گفت: هم نماز جمعه هم نماز عید فطر از مناسب آن حضرت می باشد و فقط وی یا نائب ایشان که مقام معظم رهبریست، یا آنهایی که منسوب ولی فقیه هستند، حق اقامه این نماز را دارند. اگر مسلمانان عظمت این روز را متوجه می شدند، بیشتر از این بدان توجه می کردند مخصوصاً با حضور گسترده در نماز عید فطر و پراکنده نخواندن این نماز که بر خلاف سیاست وحدت فلسفه این روز است.

خطیب جمعه ادامه داد: امروز عید به معنای شادمانی نیست بلکه طبق گفته ائمه(ع) عید به معنای تشکر از خداوند متعال است و لذا به تعبیری این نمازی که اقامه کردیم، نماز شکر است. ما شکر به جا می آوریم  که موفق شدیم ماه رمضان را درک کنیم حتی اگر نتوانسته ایم به هر دلیل روزه بگیریم.

مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان درخواست کرد: پس از ماه رمضان باید همین راه را ادامه دهیم؛ همان نماز اول وقت، جماعات، عبادات، نماز شبها، سحر بیدار شدنها. با قرآن خداحافظی نکنیم که نوعی خیانت است. همان تلاوتها را ولو کمتر داشته باشیم. در ماه رمضان کارهای خوب و پسندیده زیاد شد؛ خیرات، اطعام، دستگیری از نیازمندان، آزاد کردن زندانی که همه ماندگار است و برای ماندنشان باید آنها را ادامه دهیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به سالروز تشکیل جهاد سازندگی در سال 1358 به فرمان امام خمینی(ره) گفت: امروز جهاد سازندگی به جهاد کشاورزی تبدیل شده است. متأسفانه کشاورزی ما وضعیت خوبی ندارد. انتظار داریم همه مشکلات کشاورزی را گردن خشکسالی نیدازیم. با مدیریت صحیح و تدبیر و هزینه درست می توان کاری کرد تا کشاورز انگیزه پیدا کند که کشاورزی نماید.

استاد حوزه و دانشگاه خطاب به دولت گفت: چرا هر چیز کشور حتی کشاورزی به "دلار" گره خورده است؟ باید تدبیری اندیشید تا کشاورزی و تبعاً اقتصاد کشور مستقل گردد. از دولت بالاخص وزارت کشاورزی و حتی مجلس و قوه قضائیه می خواهیم سعی کنند قاطعانه از کشاورزی حمایت کنند.از کشاورز صد در صد حمایت شود؛ حمایت عملی نه شعاری و مقطعی.

امام جمعه شهرماناز شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس تشکر کرد که با کارشان دفاع از مظلوم کردند و سیلی به صورت ظالم زدند و ادامه داد: از ائمه جماعت، مداحان، متولیان مساجد، هیئتهای امنا،متولیان مراسمات بالاخص شبهای قدر، از ستاد نماز جمعه، از متولیان از خیّرین جشن گلریزان، از نیروی انتظامی که امنیت این ماه را مخصوصاً در لیالی قدر و روز قدس به عهده داشتند و در یک کلام از تمامی کسانی که در ماه رمضان  به مردم خدمت کردند، تشکر و قدردانی می نماییم.

لازم به ذکر است به جهت تقارن عید فطر و روز جمعه این هفته در مصلی نماز جمعه برگزار نشد و بجای آن نماز عید اقامه گردید.