چه کنیم حال زندگی مشترکمان خوب شود؟

ارسال در خبر و گزارش

جلسه آموزشی فرهنگی "چگونگی ایجاد صمیمیت در زندگی مشترک" با همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در سالن بصیرت شهرداری برگزار شد.


به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در ابتدای این برنامه از طریق نمایش و مسابقه نکاتی در مورد زندگی زناشویی آموزش داده شد و در ادامه کارشناس برنامه راجع به موضوع برنامه ایراد سخن کرد.


دکتر روناک عشقی مدرس کشوری در رابطه با انواع صمیمیت میان زن و شوهر سخن گفت و افزود: در ابتدای زندگی حساب بانکی مهر و محبت را برای شریک زندگی مان پر می کنیم اما در ادامه این روند از یادمان می رود ولی اگر یک رابطه ی زنآشویی خوبی در میان زوجین وجود داشته باشد اکثر بیماری های اعصاب مانند استرس از بین خواهد رفت.وی هم چنین از انواع صمیمت ها بین زن و شوهر مثل صمیمت عاطفی، جنسی، روانشناختی، فیزیکی، تفریحی، عقلانی و معنوی سخن گفت و افزود تشابه در هرکدام از این موارد مثل باورهای معنوی یا داشتن تفریحات مشترک و روابط خوب جنسی و...می تواند به پایداری و صمیمت در زندگی مشترک ما کمک نماید.


این دکترای مشاوره خانواده در پایان به معرفی چندین کتاب برای بهبود روابط زناشویی مانند "5 زبان عشق" و 4" فصل زندگی زناشویی" نوشته گری چاپمن، "ویتامین های عشق و صمیمت" نوشته آرام فرد و حلت، "مهارت های زناشویی" نوشته مک کی و ... پرداخت.