دوره تخصصی تربیت مربی کودک هر هفته برگزار می شود

ارسال در خبر و گزارش

به همت موسسه دارالقرآن اهلبیت(ع) و همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر، اولین جلسه دوره تخصصی تربیت مربی کودک با رویکرد مهدوی در ساختمان دارالقرآن اهلبیت(ع) واقع در بلوار شهید منتظری برگزار شد.
در حاشیه برگزاری این مراسم یکی از مسؤولان برگزاری این دوره به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: یکی از خلأهایی که در شهرمان وجود دارد، دوره های تخصصی ویژه مربیان بود. آموزگاران و مربیان بسیاری داریم که در حوزه کودک کار می کنند. این حوزه کاملاً تخصصی و جدّی است. این دغدغه باعث شد موسسه دارالقرآن اهلبیت(ع) با همکاری مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دوره تخصصی تعریف کنیم با عنوان «تربیت مربی کودک با رویکرد مهدوی»
سلمان هاشمیان ادامه داد: دوره مقدماتی تربیت مربی کودک در دو روز پنج شنبه 13 و 20 مهر 1396 با حضور حدود 800 نفر از مربیان و آموزگاران سطح شهرستان در همین مکان برگزار شد و در آن از محضر استاد حجت الاسلام ابراهیم عبداللهی مدرس و محقق مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم استفاده گردید. در دوره مقدماتی مباحثی مطرح شد از جمله ضرورتهای شش گانه اتصال قلب کودک به امام زمان(عج)، قالبهای تربیتی مانند قالب شعر خواندن، مهارتهای پاسخ¬گویی به سوالات کودکان و....
وی تصریح کرد: در دوره تخصصی که از امروز شروع شده است، مباحث مختلفی ارائه می گردد از جمله نقش بازی در تربیت کودکان با حضور خانم موسویان رئیس مرکز تخصصی بازی و خانه خلاقیت اصفهان، مهارتهای قصه گویی دینی برای کودکان با حضور حجت الاسلام راستگو، بحث جذاب سازی کلاس، شیوه های انتقال مفاهیم به کودکان، شیوه های غیرمستقیم عمل کردن برای کودکان و.... با حضور اساتید و کارشناسان کشوری از تهران، قم و اصفهان.

کارشناس رسانه و فضاهای مجازی اظهار داشت: سعی می شود در این دوره المان های دینی، مذهبی و اعتقادی رعایت گردد و هر پنجشنبه صبح ها در قالب سه جلسه برگزار می شود. افرادی هم که در تمامی جلسات شرکت می کنند، با همکاری بنیاد مهدویت گواهی پایان دوره اعطا می گردد و برای آموزگاران پایه اول که از طرف آموزش و پروش شرکت می کنند، 32 ساعت ضمن خدمت محسوب می گردد.
هاشمیان شرکت علاقمندان در این دوره را آزاد و رایگان اعلام کرد و گفت: در این دوره مربیان پیش دبستانی و آموزگاران کلاس اول شرکت می کنند که از طرف اداره آموزش و پرورش به ایشان ابلاغ شده است و به غیر از آن تعدادی از حوزه های بسیج و کانونهای فرهنگی مساجد که کلاس هایی در حوزه کودک تشکیل می دهند.