خطرات زیستی و سایبری در کمین همه ماست

ارسال در خبر و گزارش

جلسه شورای اداری شهرستان که روز نهم آبان ماه با محوریت "پدافند غیرعامل" در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد با سخنرانی امام جمعه، سرپرست فرمانداری، رئیس شبکه دامپزشکی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی، رئیس اداره مخابرات، کارشناس مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت و درمان و رئیس بانک رسالت همراه شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین به جز رئیس بانک رسالت که حضار را به عضویت در این بانک دعوت کرد، دیگر مسئولان هر کدام با طرح خطراتی که در حوزه های مختلف متوجه شهروندان است به ویژه تهدیدات زیستی و تهدیدات سایبری به حضار هشدار دادند.

 

امام جمعه: ایام الله باید زنده بماند
سخنان امام جمعه آغازگر نشست روسای دستگاه های شهرستان بود. آیت الله رحیمی با اشاره به تحرکات دشمنان برای تضعیف نظام گفت: وظیفه همه ما در این زمان روشنگریست. ما وظیفه داریم با تبیین و تحکیم اصول اولیه نظام مثل ولایت فقیه و قانون اساسی دید مردم را نسبت به نظام هر چه بهتر کنیم. وی همچنین از روز تاریخی 13 آبان به عنوان ایام الله یاد کرد و گفت: این روز باید زنده بماند.

 

هشدار رئیس شبکه دامپزشکی برای شیوع آنفلونزای پرندگان

بر اساس همین گزارش، با توجه به در پیش بودن فصل سرما و احتمال بروز آنفلونزای مرغی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سخنران بعدی جلسه شورای اداری بود. دکتر جانبخش با اشاره به خسارت چندین میلیاردی که سال گذشته به مرغداران شهرستان وارد شد، با برشمردن نام برخی از کشورهایی که اخیرا درگیر این ویروس شده اند گفت: ایران نیز بر سر راه پرندگان مهاجر قرار دارد و این ویروس قوی قادر است تمامی پرندگان اعم از وحشی و اهلی و همچنین سنتی و صنعتی را درگیر خود کند.وی افزود: اگر این ویروس قابلیت انتقال به انسان را نداشت تا این اندازه نگرانی ایجاد نمی کرد اما از آنجا که ویروسی فوق العاده جهش پذیر است برای مواجهه با آن در حالت آماده باش به سر می بریم. رئیس شبکه دامپزشکی با تاکید بر اینکه اگر این بیماری بیاید همه شهر را گرفتار می کند از روسای دستگاه های دولتی خواست آماده باشند و گفت: برای ارائه آموزش به کارکنان ادارات آماده ایم. دکتر جانبخش در ادامه هشدار داد که به آنفلونزاری مرغی می توان به عنوان یک موضوع بیوتروریسم نیز نگاه کرد.

 

خطر بیوتروریسم

اما این تنها رئیس شبکه دامپزشکی نبود که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل به موضوع بیوتروریسم پرداخت بلکه کارشناس مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت و درمان نیز با پخش میان پرده ای به موضوع بیوتوروریسم پرداخت و شخصیت های جهانی مثل هوگو چاوز و فیدل کاسترو که اولین قربانیان این روش بوده اند را معرفی کرد. زارعی از بیژن نوباوه، فرج الله سلحشور، علی دادمان و نادر طالب زاده نیز به عنوان شخصیت های ایرانی نام برد که قربانی این شیوه از ترور شده اند.

در ادامه رئیس اداره مخابرات شهرستان نیز با پخش میان پرده ای دیگر به اهمیت بیوتروریسم را نشان داد و همچنین با برشمردن خطرات فضای مجازی از فعالیت 44 هزار وب سایت ضد اسلام خبر داد و گفت: کارشناسان معقتدند شبکه های اجتماعی دارای قدرت ژله ای هستند یعنی عمق، زمان و میزان خسارتی که وارد می کنند را نمی توان محاسبه کرد.

 

معاون اجتماعی نیروی انتظامی: 68 درصد از طلاق ها در دنیا ناشی از بدعهدی هاییست که در فضای مجازی شکل می گیرد
در ادامه معاون اجتماعی نیروی انتظامی نیز خطرات روزافزون فضای مجازی را برای حضار برشمرد و نسبت به استفاده بی حد و حصر از آن هشدار داد. سرهنگ میرحیدری با بیان اینکه اخیرا فعالیت هایی تحت عناوینی مثل چالش سنگ و چالش آتش در این فضاها تبلیغ می شود که طی آن ممکن است ادارات مورد تهاجم قرار بگیرند از روسای ادارات خواست تدابیر لازم را بیندیشند. وی همچنین بسیاری از انحرافات اعتقادی، اخلاقی و... را که از طریق فضای مجازی فرزندان را درگیر خود می کند را ناشی از آن دانست که پدر و مادرها اطلاعی از فضای مجازی ندارند و با آن غریبه اند.
بدعهدی های زناشویی یکی دیگر از محورهای سخنان وی را به خود اختصاص داد و گفت: این بدعهدی ها که از ارتباطات در فضای مجازی آغاز شده و به ارتباط در فضای حقیقی می انجامد در نهایت به طلاق و قتل منجر می شود. معاون اجتماعی نیروی انتظامی در ادامه گفت: طبق تحقیقات 68 درصد از طلاق ها در سراسر دنیا به بدعهدی هایی برمی گردد که ریشه در ارتباط در فضای مجازی دارد.

 

رئیس بانک رسالت: ثابت کرده ایم که می شود یک بانک را به شیوه اسلامی اداره کرد
در ادامه رئیس بانک خصوصی رسالت به پشت تریبون رفت تا با بیان ویژگی های منحصر به فرد این بانک حضار را به عضویت در آن ترغیب نماید. مسکین گفت: بانک رسالت تنها بانک خصوصی است که به شیوه قرض الحسنه اداره می شود یعنی نه سود می دهد و نه سود می گیرد. ما ثابت کرده ایم که یک بانک را می توان به شیوه اسلامی اداره کرد. وی ویژگی های منحصر به فرد بانک رسالت را برشمرد و گفت: همه سهام مان را به صورت قرض الحسنه فروخته ایم که هیچ سودی به آن تعلق نمی گیرد، به هیچ دستگاهی وابسته نیستیم و به هیچ سپرده گذاری سود نمی دهیم. ارتباط اولیه را مشتری با بانک برقرار می کند اما در ادامه نیاز به حضور مشتری نیست و این ما هستیم که برای کارکنان ادارات مختلف، اعضای یک خانواده و... کانون تعریف می کنیم و در جمع آنها حاضر می شویم. رئیس بانک خصوصی رسالت از همه شخصیت های حقیقی و حقوقی حاضر در جلسه دعوت کرد به عضویت این بانک درآیند و گفت: دفتر امام جمعه از اولین اعضای بانک رسالت خمینی شهر بوده است.

 

فرماندار: روسای ادارات پیگیر جذب اعتبارات دولتی باشند
سخنان سرپرست فرمانداری به عنوان رئیس جلسه شورای اداری پایان بخش این نشست دوساعته بود. راعی ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل و همچنین هفته فناوری و پژوهش گفت: در این نشست با توجه هفته پدافند غیرعامل سعی بر این بود که بیشتر به حوزه فضاهای مجازی و بیوتروریسم بپردازیم. وی در ادامه سخنانش به طرح کارورزی ویژه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد و از روسای ادارات خواست به معرفی این طرح به واجدان شرایط کمک کنند. فرماندار راعی در ادامه گریزی نیز به تسهیلاتی که دولت به فعالان مشاغل خانگی ارائه می دهد، زد و از دستگاه های مرتبط با این طرح نظیر کمیته امداد، اداره کار، صنعت، معدن و تجارت و... خواست تا جامعه هدف خود را در جریان این تسهیلات قرار بدهند. پیگیری برای جذب سهم شهرستان از اعتبارات دولتی از دیگر توصیه های سرپرست فرمانداری شهرستان به روسای دستگاه ها بود.
وی در ادامه به تکریم ارباب رجوع اشاره کرد و از روسای دستگاه ها خواست فرآیند انجام کار را در ادارات تسهیل نمایند و همچنین نظرسنجی از ارباب رجوع را به اجرا دربیاورند. راعی د ادامه به معرفی روسای جدید برخی ادارات و همچنین شهرداران و شوراهای شهر ها پرداخت و اعلام کرد که به تازگی اداره راهداری در خمینی شهر آغاز به کار کرده و طاعی ریاست آن را بر عهده دارد.