دومیلیارد تومان را دریابیم

ارسال در خبر و گزارش

هر کدام از شهرداری های خمینی شهر و اصفهان که زودتر برای جذب اعتبار اقدام کنند و بیشتر پیگیر باشند سهم بیشتری از دومیلیارد تومان اعتباری که برای بهسازی سه منطقه زینبیه، جوی آباد و کرتمان جذب شده را به خود اختصاص می دهند. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، هنردان که به عنوان نماینده اداره کل راه و شهرسازی استان در جلسه کارگروه ارتقای وضعیت اجتماعی خمینی شهر سخن می گفت، همچنین از اختصاص سهیمه آسفالت برای مناطق حاشیه ای استان از جمله جوی آباد و کرتمان خبر داد و گفت: البته نباید به این طرح ها و اعتبارات اندکشان دل بست بلکه باید به آنها تنها به چشم گام هایی برای تحریک توسعه نگاه کرد و به گام های بلندتر برای ساماندهی این مناطق فکر کرد.


کارت زرد
نماینده اداره کل راه و شهرسازی استان در بخشی دیگر از سخنانش یک کارت زرد به کسانی داد که موجب توقف طرح احداث سالن ورزشی در کرتمان شدند و افزود: البته خوشبختانه پرونده این طرح هنوز بسته نشده و در صورتی که فرمانداری زمینی را برای این طرح در نظر بگیرد اعتبار ساخت جذب خواهد شد.
طرح احداث سالن ورزشی در محله کرتمان سومین طرحی بود که باید در ذیل ستاد بازآفرینی شهری شهرستان به اجرا درمی آمد و 800 میلیون اعتبار نیز به آن تخصیص یافته بود اما کمبود زمین در این محله و طولانی شدن زمان پیش بینی شده برای پیشنهاد زمین به اداره کل راه و شهرسازی موجب لغو این اعتبار از اجرای طرح ورزشی در کرتمان شد. اگرچه به گفته سرپرست فرمانداری شهرستان، در عوض آن 800 میلیونی که به خزانه دولت بازگشت حدود یک میلیارد تومان اعتبار برای اجرای دو طرح بهداشتی در این منطقه در نظر گرفته شد اما نباید فراموش کرد که سالن ورزشی یکی از نیازهای اصلی اهالی این محل به حساب می آید.
بر اساس این گزارش، راعی در این جلسه از آموزش و پرورش درخواست کرد تا اگر در این محله صاحب زمینی هستند آن را به احداث سالن ورزشی اختصاص بدهند و معاون پرورشی این اداره در پاسخ گفت: خیّری زمینی را در این منطقه وقف کرده است اما تاکیدش این است که فقط صرف مدرسه سازی شود. توکلی افزود: از آنجا که مدارس این منطقه نیز فرسوده است اهالی محل نیز خواستار احداث مدرسه در زمین مذکور هستند. راعی در ادامه از اداره ورزش و جوانان نیز به عنوان یکی از نهادهای مرتبط خواست که به سهم خود پیگیر تامین زمین سالن ورزشی کرتمان باشد.


خمینی شهر تقاضامحور است
هنردان در بخش دیگری از سخنانش خمینی شهر را از جمله شهرستان های تقاضا محور در حوزه بازآفرینی شهری برشمرد و گفت: در حالی که جذب اعتبار برای منطقه زینبیه که خود شامل 19 محله است کمتر از دو میلیارد بوده خمینی شهر توانسته برای سرای محله های جوی آباد و کرتمان یک میلیارد اعتبار جذب کند.
وی همچنین گفت: ساخت و ساز این دو سرای محله که متاسفانه در مرحله سقف و ستون متوقف شد به زودی با پیمانکار جدید دوباره از سر گرفته می شود.


 موضوعی که قدیمی شده است
احداث کلانتری در جوی آباد را شاید بتوان یکی از قدیمی ترین موضوعاتی برشمرد که از چهار سال پیش تا کنون در چنین جلساتی گریزی به آن زده می شود. این طرح نیز که اجرایش در این محله بسیار ضروری به نظر می رسد معطل یک قطعه زمین مانده است. سرهنگ میرحیدری معاون اجتماعی نیروی انتظامی در این جلسه با گلایه از به نتیجه نرسیدن طرح احداث کلانتری جوی آباد علیرغم گذشت چند سال گفت: تقاضا دارم در این مورد یک فکر اساسی بکنیم در حال حاضر 60 درصد از توان نیروی انتظامی در این محله صرف می شود.


راعی سرپرست فرمانداری در ادامه پیشنهاد سرهنگ جعفری نژاد فرمانده نیروی انتظامی مبنی بر استفاده از ساختمان بلااستفاده شبکه بهداشت در جوی آباد برای راه اندازی کلانتری را با رئیس شبکه بهداشت در میان گذاشت و دکتر باقری به این پیشنهاد پاسخ مثبت داد.


دکتر باقری در ادامه با اشاره به طرح های بهداشتی و درمانی که در مناطق جوی آباد، وازیچه و کرتمان در حال اجراست، گفت: مناطق حاشیه نشین خمینی شهر فقط به سه محله جوی آباد، وازیچه و کرتمان خلاصه نمی شود بلکه اصغرآباد و مسکن مهر نیز به جهت مهاجرپذیری بسیار حاشیه محسوب می شوند.


هنردان نماینده اداره کل راه و شهرسازی با تایید گفته دکتر باقری گفت: حرف شما درست است اما فعلا سه منطقه کرتمان، وازیچه و جوی آباد در اولویت است و زمانی که طرح های بازآفرینی به قدر کافی در این محلات به اجرا درآمد نوبت به نقاط بعدی خواهد رسید.