اگر شکر نعمت نکنیم، چوب می خوریم

ارسال در خبر و گزارش

پس از یک ماه بندگی و روزه داری در ماه مبارک رمضان، نماز عید سعید فطر در خمینی شهر به امامت آیت ا... شیخ عباس رحیمی اقامه گردید.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، امام جمعه خمینی شهر ضمن تبریک عید سعید فطر نعمت های خداوند را دو گونه دانست و گفت: برخی نعمت ها ظاهریست و ما احساس می کنیم و می بینیم مانند نعمت غذا، لباس، هوا، باران و امثالهم. مهم تر از آن نعمت های باطنی و معنویست که خیلی باارزشتر است چون نعمت های مادی زودگذر است ولی نعمتهای معنوی می ماند. در ضمن خداوند نعمتهای مادی را به همه انسانها حتی کافران عطا می کند ولی نعمتهای معنوی را جز به کسانی که دوستشان دارد، نمی دهد.
نماینده ولی فقیه اظهار داشت: یکی از نعمتهای معنوی معرفت ا... یا خداشناسیست که خیلی از مردم از این نعمت محرومند و خدا را نمی شناسند و قلبشان با خدا نیست. دین، قرآن، انبیا، ائمه(ع) و به معنای دیگر «ولایت» از دیگر نعمتهای معنویست.

photo 2017 06 28 08 13 43
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: تمام این نعمتها شکر دارد. شکر نعمت نکنیم چوب می خوریم. شکر نعمتهای باطنی یا معنوی بالاتر است. لذا هر زمان خداوند تذکر داده که شکر به جا آوریم از جمله همین تکبیرات عید فطر که می گوییم «الحَمدُ لـ... عَلی ما هَدانا» و به «شکر» اشاره شده است. اینقدر باید نعمت ماه رمضان را شکر کرد تا دوباره توفیق آن را به دست آوریم.


حاج آقا رحیمی گفت: در روز عید غدیر نیز ما شکر نعمت می کنیم و می گوییم «الحَمدُ لـ... الّذی جَعَلَنا مِنَ المُتَمَسِّکینَ بِوِلایَهِ أمیرِ المؤمنین وَ الأئمّهِ(ع)». آنقدر باید شکر نعمت ولایت، امنیت و انقلاب را به جا آوری که خداوند از ما نگیرد.


خطیب نماز عید فطر تصریح کرد: در حدیث داریم :«زَیِّنوا أعیادَکُم بِالتَّکبیر» عید وقت تکبیر است نه ساز و نقاره و آهنگهای آنچنانی.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با تأکید بر مداومت بر اعمال نیک گفت: در ماه رمضان پاک شدیم و بیایید قول دهیم این پاکی را حفظ نماییم. دیگر چشم، قلب، افکار، گفتار و کردارمان مانند قبل نباشد بلکه بهتر گردد. صفای باطن در زندگی و اعمال و رفتارمان قرار گیرد. نماز جماعت و اول وقت، تلاوت قرآن و دیگر کارهای خوب ماه رمضان را نباید رها کرد.

photo 2017 06 28 08 14 11
امام جمعه شهرمان ضمن تشکر از تمامی کسانی که در طول ماه رمضان به مردم خدمت کرده اند چه در مصلای نماز جمعه چه در مساجد گفت: تمامی این افراد سعی کردند زمینه قرب به خدا را فراهم سازند. خداوند از همگی به شایستگی قبول کند.

عکس ها از: سعید بیگی