«آرامش بهاری» در بقاع متبرکه شهرستان خمینی شهر

ارسال در خبر و گزارش

طرح آرامش بهاری در ایام عید به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اجرا خواهد شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، رییس اداره اوقاف با اعلام این خبر گفت: این طرح از 28 اسفند تا 15 فروردین در بقاع متبرکه شهرستان و با محوریت امامزاده سید محمد(ص) برگزار می شود.

حجت الاسلام قربانی که در نشست خبری اداره اوقاف سخن می گفت هدف از اجرای این طرح را ایجاد فضای خوب و امن برای امامزادگان شهرستان در ایام نوروز عنوان کرد و افزود: در سال های قبل این طرح محدودتر بود ولی امسال امکانات و برنامه های متنوع تری داریم. مکان هایی برای چادر خواب ها مشخص کردیم. حمام هایی هم در سرویس های بهداشتی تعبیه نموده ایم که افرادی که زائر سرا نمی گیرند بتوانند از آن ها استفاده کنند.


وی از برپایی خیمه های معرفت جهت پاسخگویی به مسائل شرعی و ارائه مشاوره به زوج های جوان، اجرای طرح جوانه های حرم، ارائه خدمات به زائرین و مجاورین، توزیع بروشور بقاع متبرکه در ورودی های شهر و امامزادگان و همچنین بروشور زندگینامه امامزاده سید محمد به دو زبان عربی و انگلیسی به عنوان خدماتی که در طرح آرامش بهاری ارائه می شود، نام برد.
قربانی با اشاره به این که طرح مذکور از 8 سال پیش تاکنون در حال اجراست ادامه داد: این طرح هر سال در حال کامل شدن است. امامزاده ابوالحسن دستگرد، حمیده و رشیده، سید ابراهیم درب سید و سید محسن تیرانچی از امامزادگانی هستند که طرح آرامش بهاری در آن ها اجرا می شود ولی چون امامزاده سید محمد دسترسی بهتری دارد استقبال از آن زیاد است و خدمات آن بیشتر است.

وی همچنین اعلام کرد که از نماز ظهر روز 30 اسفند تا لحظه تحویل سال برنامه هایی در امامزاده سید محمد در نظر گرفته شده است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همچنین با اشاره به این که ساخت زائرسرای امامزاده سیدمحمد از دی ماه امسال آغاز شده است افزود: این زائرسرا دارای 6500 متر زیربناست و تا حدود 3 سال آینده به اتمام می رسد و از خیرین می خواهیم که در ساخت آن ما را یاری کنند.

حجت الاسلام قربانی هزینه مورد نیاز برای تکمیل این طرح را 70 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: زائر سرا شامل سه بخش محل خواب، سوئیت ها و فروشگاه می باشد.
وی همچنین در توضیح فعالیت های اداره اوقاف در سال 95 گفت: 1000 نفر در مسابقات قرآن اداره اوقاف شرکت کردند که 200 نفر آن ها مربوط به یکی از شعب زندان ها بود. همچنین در سال جاری ما هیات های امنایی که فعال نبوده یا با مجموعه هماهنگی نبودند را ترمیم نمودیم و برای همه امامزاده ها مدیر داخلی تعیین کردیم.
قربانی با اعلام این که در سال 95 حدود 500 سند اجرایی تمدید شده، افزود: 100 سند مالکیت برای موقوفات اخذ کردیم. همچنین 600 اظهارنامه حقوقی جهت احیای موقوفه ها داشته ایم.

وی همچنین افزود: اکنون درگیر 5 پرونده حقوقی هستیم و از اشخاص حقیقی و حقوقی که مستاجر اداره اوقاف هستند در خواست می کنیم که حق و حقوق پرداخت نشده موقوفات را بپردازند تا ما هم بتوانیم خدمات بیشتری ارائه دهیم.