عزاداری مان به گونه ای باشد که امام حسین(ع) بپذیرد

ارسال در خبر و گزارش

فرارسیدن ماه محرم و توصیه های عزاداری، هفته نیروی انتظامی دو مبحث مهم آیت ا... رحیمی در خطبه های نماز جمعه این هفته خمینی شهر بود. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، آیت اله شیخ عباس رحیمی گفت: بانک اهدای خون از سال گذشته راه اندازی شده است و همه روزه آماده دریافت خونهای اهدایی شماست تا با آن نیازمندان و بیماران را نجات دهد. در ایام سوگواری اباعبدا...الحسین(ع) خونهای خود را در کوچه و خیابان نریزید، به این مراکز اهدا کنید تا جان چند انسان را نجات دهید.


خطیب جمعه با اشاره به آغاز ماه محرم الحرام خطاب به عزاداران حسینی گفت: بگذارید عزاداری صحیح و در شأن اهلبیت(ع) انجام شود. خودتان خرافات و بدعتها را از عزای حسینی دور نمایید. امام حسین(ع) برخی کارها را به عنوان عزاداری قبول ندارد.


نماینده ولی فقیه ادامه داد: سخنرانی دعوت کنید که حامی نظام و انقلاب باشد. با نشر معارف و احکام دین از فرصتها صحیح استفاده کنید. به وقت مردم بها دهید و زیاد وقتشان را نگیرید. مزاحمتها از سد معبر گرفته تا آلودگی صوتی ایجاد نکنید. در پخت و پزها اسراف نشود، به نیازمندان و فقرا بدهید. نظافت شهر را رعایت کنید. لیوانهای یکبار مصرف را در جوی آب نریزید و برای شهرداری دردسر ایجاد نکنید. نظم را رعایت کنید و در کل عزاداری ای باشید که امام حسین(ع) بپذیرد.


رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با انتقاد از برپایی چایخانه های اضافی گفت: وظیفه ما گفتن است. برخی از این چایخانه ها پاتوق شده است برای بعضی کارهای ناشایست. معلوم نیست اینها صحیح باشد.


امام جمعه درادامه سحنان خود به تشکیل مجمع جهانی شیرخوارگان حضرت علی اصغر(ع) در خمینی شهر اشاره کرد وافزود: اولین جمعه ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی در سراسر کشور برگزار می شود. در این مصلی نیز صبح جمعه هفته آینده مراسم مذکور برگزار است.


وی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: امنیتی که الان در کشورمان حکمفرماست، در هیچ جای دنیا وجود ندارد. یکی از ارکان امنیت، نیروی انتظامی است که وظایف بسیاری بر دوششان می باشد و باید از ایشان تشکر کرد. همکاری مردم با نیروی انتظامی لازم است. باید قدر آنان را دانست و پشتیبانی نمود.


امام جمعه شهرمان ادامه داد: امنیت اجتماعی خیلی مهمترست. دین بچه هایمان در خطرست. آسیبهای ناشی از شبکه های مجازی فرزندانمان را تهدید می کند. پلیس فتا باید هوشیار باشد.