همایش دختر...عشق...ازدواج برگزا شد

ارسال در خبر و گزارش

همایش «دختر...عشق...ازدواج» به مناسبت روز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر با موضوع اهمیت مشاوره قبل از ازدواج در سالن بصیرت شهرداری برگزار شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در این مراسم که به همت سازمان رفاهی تفریحی شهرداری و موسسه همسریابی و مشاوره ازدواج الزهرا برگزار شد، دکتر احمد پدرام روانشناس برنامه€Œ خانه و خانواده در صدای اصفهان به ایراد سخنرانی پرداخت.


فرماندار ضمن تشکر از خیرین شهرستان و مسوولین موسسه الزهرا، از بانوان خمینی€Œشهر خواست تا از امکانات مووسسه الزهرا نهایت استفاده را ببرند.رضوانی افزود: در هر تصمیمی که از نظرات متخصصان استفاده کرده€Œایم، موفق بوده€Œایم.


در ادامه دکتر احمد پدرام ضمن بیان تعریفی از عشق گفت: عشق نیز مانند بسیاری دیگر از روابط انسانی دارای محتوایی مشخص است که از سه جز نزدیکی یا صمیمیت، شور یا تمنا و احساس تعهد تشکیل می€Œشود. صمیمیت دربرگیرنده گرمای رابطه و درک و دوستی متقابل است. شور یا تمنا منعکس€Œکننده تمایل شدید احساسی و برانگیختگی جسمانی و فیزیکی نسبت به معشوق است. احساس تعهد نیز نشان€Œدهنده میزان تعهد نسبت به رابطه فی€Œمابین و کوشش برای حفظ و تداوم آن است. وی افزود: برای عاشق شدن باید تعریفی از انسان سالم داشته باشیم و برای انتخاب آگاهانه لازم است خودآگاهی داشته باشیم.

 

معاون موسسه همسریابی و مشاوره ازدواج الزهرا نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: این موسسه که در سال 89 در خمینی€Œشهر تشکیل€Œ شده شعبه€Œای از موسسه€Œ الزهرای قم است. خسروی هدف از تشکیل این مووسسه را متقاعد کردن خانواده€Œها به مشاوره قبل از ازدواج بیان کرد و افزود: فعالیت ما در جهت کاهش طلاق است. وی نوید برگزاری دوره€Œها و کارگاه€Œهای آموزشی در شهر را داد.


گفتنی است در این مراسم که با حضور پرشور دختران همراه بود، حاج حیدری شهردار، پریشانی رییس شورای شهر و برخی دیگر از اعضای شورا و پیمانی مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی حضور داشتند.