تاکید امام جمعه موقت بر ترویج شعر شاعران بزرگ ایران

ارسال در خبر و گزارش

این هفته مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه خمینی شهر به امامت جمعه موقت حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی تمنایی برگزار شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، امام جمعه خطاب به نیروی انتظامی شهرستان گفت: در مقابله با مواد مخدر، بی حجابی و دیگر فسادها نترسید. در مقابل تمام مصادیق ایجاد فساد در جامعه آنچه وظیفه شماست، محکم بایستید. مردم پشت سر شمایند. از هیچ قدرتی نهراسید.

وی با اشاره به 25 اردیبهشت روز بزرگداشت شاعر بزرگ ایران زمین حکیم ابوالقاسم فردوسی، از دیگر شعرای پارسی زبان یادی نمود و گفت: علما، منبری ها و نویسندگان گذشته در مطالبشان شاهد مثال شعر می آوردند. بیش از این که هست، باید روی شعر کار کرد. باید به جای فرهنگ بیگانه بر شعر ایرانی تکیه کرد و این فرهنگ خودی است که نیاز به ترویج دارد. کشورهای مختلف از این اشعار استفاده می کنند.

حجت الاسلام تمنایی ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت علی اکبر(ع) و نامگذاری روز جوان گفت: نامگذاری روز جوان بدین خاطر است که به جوانان یادآور شود الگوی شما حضرت علی اکبر(ع) است. معلمان و روحانیون باید در منابر و کلاس های درس شخصیت این انسان بزرگ را برای مردم خصوصا جوانان تشریح و تبیین نمایند. از جوان انتظاری نیست، ما باید برای جوانان کارکنیم و زمینه را برایشان فراهم سازیم.
خطیب جمعه ضمن اشاره به انتصاب جدید رییس سازمان صدا و سیما گفت: یکی از دلایل این تغییر این بود که باید برای جوانان کار شود. صدا و سیما باید امنیت اخلاقی در جامعه ایجاد نماید.

حجت الاسلام تمنایی با بیان اینکه مخالف تحصیل در خارج یا داخل کشور، پیشرفت و تولید علم نیستیم، تصریح کرد: ما مخالف و نگران فساد اخلاقی در جامعه هستیم و مختلط بودن دختر و پسر در فضای کلاس درس و دانشگاه نامنی اخلاقی در جامعه را به همراه دارد. مخالف فساد اخلاقی هستیم. جداسازی دانشگاه های دختر و پسر از خواسته های ماست.
وی با اشاره به 30 اردیبهشت روز ملی جمعیت نیز گفت: ازدیاد نسل خوب است اما قبل از پرداختن به کمّیت بیایید به کیفیت بپردازیم. نخبه پروری کنیم. اگر نخبه پروری کردیم، به جای یک بچه چهار بچه هم داشتیم چه بهتر اما اگر فرزندان را خوب تربیت نکنیم، یکی اش هم زیادست.