از مکتب شیعه دفاع می کنیم نه از دولت سوریه

ارسال در خبر و گزارش

به مناسبت سالروز وفات اسوه صبر و استقامت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) و به همت هیات خادم الشهدا و هیات امام هادی(ع) کانون شهید مطهری مراسمی با عنوان بزرگداشت شهدای مدافع حرم در مسجد آیت اله جبل عاملی برگزار شد.


به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در این مراسم که در شام غریبان وفات آن حضرت برپا شد، حجت الاسلام و المسلمین علوی طی سخنانی گفت: دشمن هر جا بخواهد علیه اهلبیت(ع) و مکتب شیعه اقدامی انجام دهد، آنجا میدان جنگ است؛ چه سوریه یا عراق یا هر کشوری.


وی ادامه داد: چرا برخی می گویند سوریه چه ربطی به ما دارد که آنجا می جنگیم؟!  ملت ما می دانند میدان جنگ ما خاک سوریه است. ما از دولت سوریه دفاع نمی کنیم بلکه از مکتب شیعه دفاع می کنیم. به جای اینکه در خیابان های ایران با داعشی ها بجنگیم، رفته ایم در خاک سوریه با دشمنان شیعه می جنگیم.


 علوی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از برخی نامگذاری های نامناسب برای نوزادان گفت: مگر نام های مذهبی و اسامی ائمه(ع) چه اشکالی دارد؟ لااقل در برابر ائمه اطهار(ع) اظهار می کنیم ما که نتوانستیم برای شما کاری انجام دهیم حداقل نام فرزندمان را همنام شما انتخاب کردیم.


مداحی حاج مجید صابری و کربلایی مهدی بهمنی از دیگر برنامه های این مراسم بود.
گفتنی است شهرستان خمینی شهر تا کنون هفت شهید مدافع حرم تقدیم اهلبیت(ع) کرده است؛ محسن حیدری، روح ا... مهرابی، سید سجاد حسینی، عبدالرضا مجیری، سید یحیی براتی، عبدالمهدی کاظمی و محمد باقر مهردادی.Â