نماینده قانون گذار است و فوقش می تواند از حق مردم دفاع می کند

ارسال در خبر و گزارش

گوشزد به ائمه جماعت مساجد، اهمیت دهه فجر، هشدار به نویسندگان نشریات و ویژگیهای نماینده مجلس از جمله مطالبی بود که در نماز جمعه این هفته خمینی شهر به آن پرداخت.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین آیت ا... رحیمی در خطبه های این هفته خطاب به ائمه جماعت گفت: در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مساجد بسیار زیاد بود. امام جماعت مسجد هر محل، مردم را رهبری می کرد. الان نیز باید اینگونه باشد. از ائمه جماعات انتظار می رود نقش آفرین و فدایی انقلاب باشند، در راه انقلاب جانفشانی کنند و از انقلاب دفاع نمایند.
وی افزود: کسی که انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را قبول ندارد حق ندارد در امور مسجد دخالت داشته باشد. مسجدی که امام جماعت و هیئت امنایش انقلاب اسلامی را قبول ندارد، مسجد ضرار است.


خطیب جمعه ضمن تبریک فرارسیدن ایام ا... دهه فجر و سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: انقلاب را خود مردم به وجود آوردند و جریان و جناح خاصی حکفرما نبود. خود مردم مدیریت می کردند. انقلاب در شرایطی پیروز شد که کسی باور نمی کرد و تمام معادلات جهانی را بر هم زد.


استاد حوزه و دانشگاه به نویسندگان نشریات هشدار داد و گفت: این انقلاب مفت به دست نیامده که هر کس هر سخنی را ضد نظام به زبان آورد و هر قلمی نوشته ای علیه انقلاب اسلامی بنویسد. بعضیها چیزهایی می نویسند که معلوم است از انقلاب اطلاعی ندارد. برای ورود به مسائل انقلاب باید از پیشکسوتان انقلاب کمک گرفت. نویسندگان نشریات باید در نوشته هایشان بیشتر دقت کنند و انقلاب را درست معرفی کنند. نمی گذاریم در تاریخ انقلاب مانند تاریخ مشروطه تحریف شود و با خون خود از آرمان های انقلاب دفاع می کنیم.
حاج آقا رحیمی با بیان ویژگیهای نماینده مجلس از لسان امام حمینی(ره) گفت: اینکه کسی بگوید، من فلان کار عمرانی را انجام می دهم، اشتباهست. اینها وظیفه نماینده مجلس نیست چون قدرت اجرایی ندارد. اینها کار دولت است. نماینده پول در دست ندارد اگر هم پول دستش داده اند، اشتباه کرده اند. نماینده قانون گذارست و فوقش می تواند از حق مردم دفاع می کند.


امام جمعه خمینی شهر در پایان تأکید کرد: نماینده مجلس نباید بازیگر باشد و مردم نگذارند یک عنصر خرابکار و وابسته، به مجلس راه یابد.