از حالا باید حواستان جمع باشد تا مبادا فردای انتخابات احساس پشیمانی کنید

ارسال در خبر و گزارش

هشدار به مردم درباره انتخابات بخش عمده ای از خطبه های نماز جمعه این هفته خمینی شهر را که به امامت آیت ا... رحیمی برپا شد، به خود اختصاص داد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، آیت ا... رحیمی در خطبه های این هفته با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: باید خانواده مان را، جامعه را، بازارمان را، سیاستمان را و حتی انتخاباتمان را با اخلاق نبوی وفق دهیم. اخلاق انتخابات را رعایت نماییم. از حالا باید حواستان جمع باشد تا مبادا فردای انتخابات احساس پشیمانی کنید.


وی با تأکید بر اینکه مسأله رهبری چیزی نیست که هر کسی نظر بدهد و آن را در حد یک نماینده مجلس پایین بیاورد، هشدار داد: متأسفانه برخی افراد باسابقه و باتجربه سخنانی می گویند که صلاح نیست و در شأنشان نیست. با این سخنان سابقه سیاسی و خدماتشان را از بین می برند. باید شأن مجلس شورای اسلامی و شأن مجلس خبرگان حفظ گردد. به هر حال نظام دموکراسی یا همان مردم سالاری دینیست که مردم نقش مهمی در آن دارند.


استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه نهم دی روز عظمت، هوشمندی و بصیرت ملت ایران و حضور حماسی و هوشمندانه نباید فراموش گردد، گفت: آن چیزی که چشم فتنه را کور کرد و حتی دشمنان خارجی را ناکام گذاشت، حضور همراه با شناخت مردم در روز نهم دی 1388 بود. این باید همواره ادامه داشته باشد چون فتنه همیشه هست.


نماینده ولی فقیه با قاطعیت ادامه داد: آن کسانی که کاندیدا شده اند، اگر دستی در فتنه 88 داشته اند باید شورای نگهبان آنها را کنار بگذارد و آنها نیز باید قبول کنند که فتنه گران سال 1388 جایی در مجلس آینده نخواهند داشت.


خطیب جمعه ضمن تبریک میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: چرا نشسته اید تا عده ای اسلام را واژگون معرفی کنند. داریم کوتاهی می کنیم. باید نزد پیامبر(ص) پاسخگو باشیم. باید برای معرفی اسلام ناب بیشتر تلاش کنیم مخصوصاً سخنرانان، مداحان، معلمان، اساتید حوزه و دانشگاه، هنرمندان و حتی فعالان شبکه های اجتماعی و اینترنت. بابی را باز کنیم برای معرفی اسلام، اخلاق نبی(ص) و ائمه(ع). بیایید نهضتی آغاز کنیم برای معرفی اسلام و مذهب. سعی نماییم همه مروّج اسلام ناب و مذهب جعفری باشیم.
درخواست پیگیری وزارت خارجه در موضوع مسدود کردن اموال ایران در آمریکا که خلاف توافق اخیر است و رسیدگی به مسائل اقتصادی مردم توسط دولت از دیگر مطالبی بود که امام جمعه خمینی شهر مطرح کرد.