اماکن و معابر جهت تردد معلولان مناسب سازی شود

ارسال در خبر و گزارش

طرح مشکلات معلولین و لزوم پرهیز از خرافات ونامه ربز معظم انقلاب بهجوانان غرب از مسایل مهمی بود که امام جمعه خمینی شهر در خطبه های نماز جمعه این هفته به آنها پرداخت. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ عباس رحیمی با اشاره به 12 آذر روز جهانی معلولان، بی توجهی به مناسب سازی اماکن عمومی و ساختمان های اداری همچنین خیابان ها برای تردد معلولان را از مشکلات معلولان بیان کرد و افزود: از شهرداری درخواست می شود برای هیچ اداره و بانک و مرکزی پایان ساخت صادر نکند مگر اینکه برای معلولان جای مناسبی درست کرده باشند. مخصوصاً آن معلولانی که ویلچر دارند و نمی توانند از بانک یا ادارات یا پارک استفاده نمایند.


استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: معلولان مشکلات دیگری هم دارند از جمله اشتغال که تصویب شده است که سه درصد استخدام ادارات و ارگانها به معلولان تعلق بگیرد ولی اجرایی نمی شود. برخی از این معلولان هنرمندند و تحصیلات عالیه دارند ولی بخاطر معلولیتشان بیکارند. یا بحث مسکن که قانون است خانواده بدون خانه ای که دو نفر معلول داشته باشد، مسکن به او تعلق بگیرد.


خطیب جمعه خمینی شهر گفت: در حال حاضر در شهرستان خمینی شهر 95 خانواده شناسایی شده که چنین شرایطی دارند ولی فقط برای مسکن نیمی از آنها زمین جانمایی شده است و به بقیه گفته شده داخل شهرستان زمین نداریم و باید به فولادشهر بروند. این چه منطقی است که خانواده با دو معلول به دور از اقوام روانه شهر غربت شود. من دست به دامان خیّرین می شوم که با مراجعه به اداره بهزیستی حداقل 2000 متر زمین به این عزیزان هدیه کنند تا دیگر این اداره بهانه ساخت نداشته باشد و این 95 خانواده خانه دار شوند.


نماینده ولی فقیه با تأکید بر اینکه شیعه سرمایه بزرگی دارد و باید قدر خود را بداند، هشدار داد: نگذارید شیعه را به کارهای خلاف سرگرم کنند. به خاطر عظمت و شکوه خون امام حسین(ع) برخی اعمال خرافی و بدعت€Œها را تعطیل کنید؛ کارهایی که به امام(ع) لطمه می زند. خرافات به نفع امام(ع) نیست. دشمن از آنها سوءاستفاده می کند برای اینکه این عظمت را از ما بگیرد و کمرنگ نماید.


حاج آقا رحیمی با بیان اینکه مهمترین افتخار مردم خمینی€Œشهر، حسینی و ولایی بودن آنهاست، درخواست کرد: مردم خمینی شهر اجازه ندهید با بهانه اعمال خرافی و بدعت€Œها شکوه و عظمت ارادت خود به خاندان عصمت و طهارت زیر سوال برود و به اسلام لطمه وارد شود.