میزان شیوع مصرف مواد مخدر در کشور اندازه گیری می شود

ارسال در خبر و گزارش

طرح پیمایش ملی خانوار در مورد شیوع مصرف مواد مخدر از ابتدای خردادماه در کشور آغاز شد. به گزارش فرصت آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان، دستیابی به آمار مصرف کنندگان و نیز شناخت روند مصرف مواد، تاثیر به سزایی در اجرای برنامه های موثر پیشگیری، درمان، کاهش آسیب و مقابله با عرضه مواد خواهد داشت. اگرچه دستیابی به داده ها و اطلاعات مواد مخدر به علت جرم بودن آن دشوار است ولی استفاده از پیمایش جمعیت عمومی ابزار مناسبی به نظر می رسد.


معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان در اینباره گفت: قرار است در این طرح بر اساس نمونه گیری های تصادفی در نقاط مختلف کشور بر حسب شیوع، در هر استان خوشه هایی انتخاب و از این خوشه ها سرشماری به عمل آید. وی با بیان این مطلب که جامعه مورد مطالعه کل جمعیت 15 تا 64 سال کشور می باشد، گفت: روش استفاده براساس مراجعه خانه به خانه جهت پیمایش خانوار می باشد.
دکتر فرشاد هدف از اجرای این طرح را دستیابی به آمار تعداد مصرف کنندگان و نیز شناخت €روند مصرف مواد، جهت تاثیر مثبت در اجرای برنامه €های موثر پیشگیری، درمان، زیانکاهی و مقابله با عرضه مواد عنوان €کرد.


گفتنی است به گفته رییس اداره بهزیستی خمینی شهر، این طرح در شهرستان ما اجرا نمی گردد و تا کنون دستوری دراینباره به بهزیستی ابلاغ نشده است.