شباهت نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپایی به نامه امام خمینی(ره) به گورباچف

ارسال در خبر و گزارش

عمده مطالب خطبه های نماز جمعه این هفته خمینی شهر پیرامون بحث اسلام هراسی و نامه اخیر رهبری به جوانان اروپایی و آمریکایی بود که بعد از نماز همزمان با شهرهای دیگر کشور با راهپیمایی نمازگزاران تکمیل شد. مردم با شعار «لبیک یا رسول ا...» ارادت خود را به نبی مکرم اسلام (ص) اعلام کردند و هتک حرمت ساحت مقدس ایشان را محکوم نمودند.

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، آیت اله حاج شیخ عباس رحیمی در خطبه های این هفته با تشبیه نامه اخیر مقام معظم رهبری به نامه امام خمینی(ره) به گورباچف گفت: جوانان اروپایی دسترسی به اسلام ندارند و تنها منبعشان رسانه هاییست که در دست صهیونیستهاست و اسلام به گونه ای معرفی می شود که هر کسی از اسلام متنفر می شود. به همین دلیل معظم له نامه ای خطاب به جوانان اروپایی نوشت تا ایشان را آگاه سازد. فلسفه ارسال نامه ایجاد سوال در ذهن جوانان اروپایی و آمریکایی برای تحقیق در مورد اسلام ناب محمدی است. امید است جوانان اروپایی بیشتر به سمت اسلام گرایش پیدا کنند و چهره اسلام را آن گونه که هست بشناسند.

صهیونیست؛ بازیگر اصلی این نقشه ها
استاد حوزه و دانشگاه بازیگر اصلی این نقشه ها را صهیونیست ها دانست و گفت: اینها در دولتمردان اروپا و آمریکا نفوذ دارند ولی به برکت حقانیت دین اسلام توطئه دشمنان اسلام علیه خودشان کارساز خواهد شد. شاید همین قضیه باعث شود حرکت یا بیداری ای به وجود آید. حداقل علامت سئوالی برای مردم اروپا وکشورهای غربی ایجاد شده است که چرا دشمنان اسلام علیه اسلام دست به هر توطئه ای می زنند. ما معتقدیم عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.

نماینده ولی فقیه تأکید کرد: امروز ما هم راهپیمایی می کنیم ولی فقط صرف راهپیمایی نباشد. دانش آموزان، معلمان، نخبگان، نویسندگان، گویندگان، کارمندان و هر کس به هر نوعی می تواند باید با معرفی اسلام ناب محمدی کار کند. جوانان را با اسلام ناب بیشتر آشنا سازیم. آنها که می توانند در فضای مجازی به زبان های زنده دنیا مقاله بنویسند و منتشر نمایند که اگر کوتاهی کنیم نمی توانیم پاسخگو باشیم.

خطیب جمعه خمینی شهر شروع اوج اسلام هراسی در غرب را از زمان پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: چون اسلام «یَکفُرُ بِالطّاغوتِ» است و نمی خواهد طاغوت وجود داشته باشد، غربی ها با اسلام مخالفند. وگرنه اسلام ناب محمدی طرفدار ملت های مستضعف حق و عدالت است. بحث تروریست و صهیونیست و داعش همه یکی است. یکی به اسم صهیونیست بر اسلام می تازد و دیگری به اسم اسلام.