یکی از اهداف وقف باید مبارزه با تهاجم فرهنگی باشد

ارسال در خبر و گزارش

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، موقوفات و توصیه به پرداخت اجاره بهای آنها و وحدت حوزه و دانشگاه از جمله موضوعاتی بود که امام جمعه در سخنان خود به آنها پرداخت. وی با اشاره به فرارسیدن روز وقف (29آذر) به کسانی که ملکی موقوفه را اجاره کرده اند توصیه کرد که در پرداخت اجاره بهای آن کوشا باشند و تنظیم سند برای آن را جدی بگیرند. امام جمعه همچنین با گریزی به اهداف وقف گفت: اهدافتان را در وقف، بلند قرار دهید و تنها به موضوعاتی خاص مانند تعزیه اختصاص ندهید. اکنون یکی از راهکارهای مبارزه با تهاجم فرهنگی این است که وقف را به حوزه چاپ و توزیع کتاب بکشانیم چراکه بهترین راهکار در این زمینه آگاهی نسل امروز است.


رحیمی در ادامه سخنانش ثبت موقوفه در اداره اوقاف را که زیر نظر ولی فقیه است، بهترین راهکار برای حفظ آن عنوان کرد.


نماینده ولی فقیه همچنین با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: خون شهید مفتح در دانشگاه ریخته شد تا پیوندی بخورد بین علم و دین. علم بدون دین و دین بدون علم هیچکدام به تنهایی برای جامعه فایده ندارد.


رحیمی افزود: جامعه ای که می خواهد پیشرفت کند و در دنیا نمونه شود، به دو بازو نیاز دارد؛ یکی ایمان «الذین آمنوا» و دوم علم «اوتو العلم». دانشمند مومن می تواند برای پیشرفت جامعه، تحکیم عدالت، رفع تبعیض، رفع مشکلات و باز کردن گره ها کار کند. باید این روحیه روز به روز بیشتر گردد تا دانشگاه ها در آینده مدیرانی تحویل جامعه دهند که خدای ناکرده مشکلی به وجود نیاورند.