جلسه مشترک شورای شهر و رییس اداره برق

ارسال در خبر و گزارش

شهروندان از تاریکی معابر و میادین رنج می برند

در ابتدای این جلسه رئیس شورای شهر با بیان اینکه هدف از دعوت مسوولین شهرستان به صحن علنی شورای شهر بیان دغدغه های مردم و پیدانمودن راهکار مناسب و تعامل برای حل مشکلات شهر است گفت: برگزاری نشست با مسئولین شهرستان علاوه بر اطلاع رسانی هرچه بیشتر و آشنایی اعضای شورا با مشکلات دستگاههای اجرائی وخدماتی، باعث رفع موانع و افزایش تعامل بین بخشی مدیران شهری با مسئولین شهرستان می شود.


محمدعلی پورشریعت با اشاره به اینکه جای خوشحالی دارد که اداره برق شهرستان در توسعه و آبادی هرچه بیشتر همکاری خوبی با شهرداری و شورای شهر دارد و در یکسال گذشته اداره برق از اقدامات و طرحهای در دست اجرای شهرداری حمایت داشته گفت: اجرای طرح نصب ریسه های رنگی و نصب روشنایی در معابر تاریک اقدام بسیار موثری بود و موجب رضایتمندی وافزایش نشاط عمومی مردم گردیده است، امیدواریم با تعامل این دو دستگاه این طرح درسراسر شهر اجرا شود.


شورای شهر با قاطعیت از صدور مجوز برای انشعابات برق، آب وگاز در ساخت وسازهای غیرمجاز خودداری می کند
وی با اشاره به اینکه به لحاظ جغرافیایی وموقعیت طبیعی کشور و استان اصفهان، حوادث طبیعی و زلزله هر لحظه ممکن است مردم را تهدیدکند گفت: شورای شهر چهارم با وجود اعمال فشارهای زیاد و با در نظرگرفتن قانون و دستورالعملهای ابلاغی از طرف استانداری باقاطعیت از صدور مجوز برای انشعابات برق، آب وگاز به ساخت وسازهای غیرمجاز خودداری می کند.


رئیس شورای شهر افزود: شورای شهر بدون مجوز شهرداری تائیدیه مجوز انشعابات را برای ساخت و سازهای غیرمجاز صادر نمیکند ولی از طرف دیگر ما شاهد صدور مجوز انشعابات برق به ساخت وسازهای غیرمجاز از طریق مسئولین دیگر هستیم از این رو درخواست شورای شهر از اداره برق همکاری بیشتر با شورای شهر و جلوگیری از تحویل انشعابات برق به ساخت وسازهای غیرمجاز است.


پورشریعت با بیان اینکه خمینی شهر شهری کم نور است و شهروندان شبها از تاریکی معابر و میادین رنج می برند گفت: درخواست ما از اداره برق این است که همچون شهرهای همجوار توسعه روشنایی عمومی و خروج شهر از تاریکی را برای افزایش امنیت وروحیه بیشتر مردم شهر به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دهد.


وی در انتها گفت: درخواست دیگر شورای شهر از اداره برق این است برای افزایش زیبایی هرچه بیشتر شهر و جلوگیری از هرس درختان با حذف سیم های برق از طریق کابل های زیرزمینی اقدام شود.


اقدامات و اجرای طرحهای دولتی در شهر باید متوازن باشد
سید علی صالح درخشان از اعضای شورای شهر نیز در این جلسه گفت: در مدیریت و توسعه شهری اقدامات دولتی باید متوازن انجام شودو انتظار ما از اداره برق این است که در جهت مدیریت هرچه بهتر شهر به شهرداری و شورای شهرکمک کند.


درخشان با تاکید بر همکاری اداره برق با شهرداری گفت: انتظار اعضای شورای شهر ادامه اقدامات سال گذشته و تکمیل طرح روشنای عمومی خیابانهای باغبان، صفائیه، فیض الاسلام و ابوالبرکات شرقی وغربی است.
وی در ادامه خواستار اجرای طرح روشنایی معابر شهید فهمیده، چهارراه دولت تا خیابان نبوی منش، عمادسیادت، 17 شهریور و پروفسورمیردامادی شد.


مرکز و خیابان های مرکزی شهر خاموش است
عبداله کیانی نیز در ادامه به خاموشی مرکز شهر مخصوصا میدان امام اشاره کرد و گفت: یکی از گلایه های کسبه و مغازه داران این منطقه کاهش رونق کسب وکار در خیابانهای امام شمالی وجنوبی، ولیعصر و مخصوصا میدان امام به عنوان مرکز شهر به دلیل تاریکی وخاموشی شبانه این محدوده است. درخواست ما ازشهرداری و اداره برق توجه ویژه برای خروج خیابانهای مرکزی و میدان امام از تاریکی شبانه می باشد.


ورودی های شهر خاموش است
خانم حیدری فر نیز در ادامه به درخواست مردم برای توسعه و نصب روشنایی عمومی خیابانهای جانبازان، سه راه معلم، فضای سبز همجوار با پل شهید دادمان به عنوان ورودی شهر اشاره و نصب تیرهای چراغ برق در محدوده میدان شیوا وخیابان پردیس را خواستار شد.


تیرهای چراغ برق مزاحم در محله هرستان به معضل تبدیل شده
خانم پریشانی نیز به مراجعات مکرر مردمی برای جمع آوری تیرهای چراغ برق مزاحم وخطرآفرین در سطح شهر اشاره کرد و افزود: تعداد زیادی از اهالی هرستان با مراجعه به شورای شهر خواستار رفع خطر و جمع آوری تیرهای مزاحم دراین محله هستند.

DSC01096
ایستگاه های اتوبوس خاموش است
حسن صالحی از اعضای دیگر شورای شهر نیز به تاریکی ایستگاههای اتوبوس سطح شهر اشاره کرد و گفت: مردم و مخصوصا خانواده ها مراجعات مکرری برای افزایش روشنایی ایستگاه های اتوبوس واحد در سطح شهر دارند.


تیرهای چراغ برق مزاحم معضلی خطرآفرین در سطح شهر است
قنبرعلی خلیلی از اعضای شورای شهر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برخلاف افزایش تعرفه های برق دریافتی از مردم، اجرای طرحهای عمرانی و زیرساختی برق درشهر کمتر مشاهده میشود و متناسب نیست گفت: یکی از معضلاتی که در شهر و درمحلات مختلف مشاهده میشود وجود تیربرقهای مزاحم و خطرآفرین است، درخواست ما جمع آوری و رفع خطر از معابر سطح شهر است.
وی از مسوولین برق استان و شهرستان خواست با توجه به افزایش تعرفه دریافتی برق از مردم، اعتبارات و بودجه های اجرای طرح های زیرساختی اداره برق نیز افزایش یابد تا مشکلات مردم در این حوزه هر چه سریعتر کاهش یابد.


جمع آوری تیرهای چراغ برق خطرآفرین نیاز به عزم جدی و مشارکت شهرداری و اداره برق دارد
در ادامه حسین رحیمی از دیگر اعضای شورای شهر با بیان اینکه بخشی از تصادفات سطح شهر به دلیل تاریکی معابر سطح شهر و مخصوصا در خیابان شهید فهمیده است گفت: درخواست ما از اداره برق افزایش روشنایی با توجه به اجرای طرح در معابر است. ما کاملا با محدویت اعتباری و مالی دستگاههای دولتی آشنایی داریم و درخواست ما این است که خیابانهای نیازمند به روشنایی در اولویت اقدامات و دستور کار اداره برق قرارگیرد.


وی افزود: با توجه به اقدامات شهرداری در تخریب منازل فرسوده و مخروبه و آزادسازی های انجام شده، جمع آوری تیرهای چراغ برق مزاحم و خطرآفرین نیاز به عزم جدی و مشارکت شهرداری و اداره برق دارد.
در ادامه بهروز هارونی در خصوص تعیین خسارات اداره برق به مشترکین از رئیس اداره برق سوال کرد.


در این جلسه حسن املائی نائب رئیس شورای شهر با بیان اینکه بعضی از مشترکین از جانمایی تیرهای چراغ برق بدون هماهنگی با مالکین اعتراض دارند گفت: بعضا مشاهده شده اداره برق در اراضی شخصی اقدام به نصب تیرچراغ برق میکند ولی برای جابجائی همان تیربرقها از مالکی درخواست هزینه می کند.


در ادامه شهردار با اشاره به اینکه دستگاههای اجرایی و اداری دولتی فقط وظایف خاص خود را دارند ولی شهرداری بیش از 600 نوع وظیفه بر دوش دارد گفت: به دلیل وسعت کار و پاسخگویی شهرداری و شورای شهر، اجرای طرحهای مختلف دشوار است، از طرفی شرایط و محدودیت های مالی اداره برق و شهرداری مشابه است.


تلاش می کنیم با تعامل با یکدیگر مشکلات روشنائی سطح شهر حل و فصل نمائیم

علی اصغر حاج حیدری افزود: طبق قانون اجرای طرحهای روشنایی معابر و میادین بر عهده اداره برق است ولی این اداره می گوید با شهرداری است. ما به این نتیجه رسیده ایم که با تعامل با یکدیگر مشکلات روشنایی سطح شهر را حل وفصل نمائیم.


وی بیان داشت: در ماههای گذشته در بازدید مشترکی که همراه با رئیس اداره برق داشتیم بخش عمده ای از مشکلات روشنائی مناطق مختلف از جمله خیابان شهید رجائی و میادین آیت اله صهری حل شد، سیاست و اولویت شهرداری این است که روشنائی طرحهای جدیدی که شهرداری شروع می کند همزمان با تکمیل طرح اجرا و تحویل مردم شود.


علی اصغر حاج حیدری با اشاره به اینکه ما تلاش می کنیم خیابان 17 شهریور و بلوار شهید صدوقی را به عنوان عیدانه سال جدید تحویل مردم دهیم گفت: پیشنهاد شهرداری این است که با توجه به طول کوتاه خیابان شهید صدوقی ، تاسیسات روشنائی آن به صورت زیرزمینی اجرا شود تا این بلوار به صورت شکیل و زیباتر اجرا شود، در کلان شهرهاامزروزه از تیرهای سیمانی برای روشنایی معابر استفاده نمی شود و از روشهای جدید استفاده می گردد.


شهردار با تشکر از همکاری اداره برق برای اجرای طرح ریسه های رنگی در معابر شهر گفت: نصب این ریسه های رنگی باعث افزایش رضایتمندی مردم شد، درخواست ما از اداره برق همکاری و حمایت برای ادامه و اجرای این طرح در سراسر شهر و محلات مورد نیاز است.


وی با اشاره به اینکه اگر همکاری و حمایت اداره برق برای برق رسانی در حفر چاه جدید پارک پیروزی نبود این پارک به صورت کامل خشک شده بود گفت: در شهر تعداد زیادی تیر چراغ برق مزاحم وخطر آفرین وجود دارد، به علت آزادسازی انجام شده توسط شهرداری در صورت بروز هرگونه حادثه شهرداری باید جوابگو باشد لذا درخواست ما همکاری اداره برق و مساعدت برای جابجائی هرچه سریعتر این تیرهای مزاحم است.


اعتبارات دولتی در حوزه برق شهرستان جوابگوی حجم اقدامات و نیاز های اداره برق شهرستان نیست
در ادامه این جلسه رئیس اداره برق با بیان اینکه از گذشته سابقه فعالیت و کار در شهرستان خمینی شهر را دارم و با مشکلات این شهرستان کاملا آشنا هستم گفت: خمینی شهر به علت وجود قدمت و سابقه شبکه های برق، نیاز به حرکت ویژه دارد، به گونه ای که در مقایسه با شهرهای همجوار هر روز نیاز به جابجایی تیرهای چراغ و صرف هزینه سنگین عمرانی و نوسازی و تاسیسات جدید داریم.


استکی با اشاره به اینکه ما در خمینی شهر به صورت جدی با مشکلات حوزه برق روبرو هستیم و اعتبارات استانی جوابگوی نیازهای ما نیست گفت: اعتبارات دولتی در حوزه برق شهرستان در حد متوسط است و جوابگوی حجم اقدامات و نیاز اداره برق شهرستان نیست. حل مشکلات عمرانی، جابجایی و نوسازی تاسیسات برقی در شهرستان نیاز به اعتبارات ویژه استانی و ملی دارد، همه تلاش من این بوده که از طریق مشارکت با شهرداری های شهرستان مشکلات و نیازهای مردم را برطرف کنیم.


وی با بیان اینکه طبق ضوابط جابجایی تیرهای چراغ برق ناشی از آزادسازیهای جدید بر عهده شهرداری است، افزود: از ابتدای سال جدید تاکنون ما درشهر خمینی شهر بیش 625 میلیون تومان برای جابجایی تیرهای چراغ برق و بهینه سازی شبکه برق و مبلغ دومیلیارد و 100 میلیون تومان دربخش توسعه شبکه، نصب تیرهای برق موردی، تعویض کابل فشار قوی، تقویب شبکه و جلوگیری از ضعف فشار و تقویت شبکه هزینه کرده ایم.


آمادگی داریم به صورت مشارکتی برای افزایش روشنایی خیابانهای مرکزی و میدان امام وارد عمل شویم
وی با بیان اینکه تعامل خوبی بین اداره برق و شهرداری وجود دارد و اقدامات مشترک در دوحوزه به صورت مشارکتی در حال اجراست تاکید کرد: به دلیل اینکه شهرهای دیگر استان و همجوار خمینی شهر از اعتبارات و بودجه های دولتی همچون حق آلایندگی و مالیات برارزش افزوده استفاده می کنند قطعا در این شهرها شاهد حرکتهای جهشی و توسعه خوبی در حوزه برق هستیم ولی در خمینی شهر شهرداری با درآمد پائینی روبروست وحجم مسوولیت اداره برق بسیار سنگین است. با این وجود ما اعتقاد داریم با مشارکت شهرداری بخش عمده ای از مشکلات برق خمینی شهر قابل حل است.


استکی افزود: آمادگی کامل داریم به صورت مشارکتی با شهرداری برای تقویت روشنائی خیابانهای مرکزی و میدان امام وارد عمل شویم. به علت وجود درختان در خیابان امام جنوبی و امام شمالی و ولی عصر نیاز است از طرح چراغها با سیم بوکسلی وجابجایی تیرها و بهینه سازی سرتاسر مسیر در وسط خیابان استفاده کنیم، اگر شهرداری همکاری کند این طرح را آغاز می کنیم.


وی با بیان اینکه در ماههای گذشته تلاش کردیم با حمایت و پیگیری نماینده مردم در مجلس بخشی از بودجه مورد نیاز را دریافت کنیم ولی تاکنون این اعتبارات به شهرستان تخصیص پیدا نکرده گفت: امیدواریم با واریز اعتبارات جدید به نیازهای شهر پاسخ گوییم ولی با وجود مشکلات و محدویتهای مالی پیش رو ما آمادگی هرگونه همکاری با شهرداری و شورای شهر برای حل مشکلات روشنائی معابر شمال شهر، خیابانهای مرکزی ورینگ ترافیکی از جمله خیابان شهید فهمیده و اطراف شهر را داریم.


رئیس اداره برق در خصوص روشنایی خیابان عماد سیادت گفت: توافقات و مجوزات اولیه برای نصب روشنایی این خیابان گرفته شده ولی طبق برآورده انجام شده روشنائی این خیابان به 300 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

IMG 8013
در دوسال گذشته ریالی بابت بودجه های تملک دارائی به شرکت برق شهرستان پرداخت نشده
وی با بیان اینکه فروش انشعاب یکی از راهکارهای درآمدزایی شرکت برق است گفت: قیمت تمام شده هر انشعاب برای شرکت در حدود دومیلیون و نیم است و این در حالی است که از مردم در حدود 850هزار تومان دریافت و مابه تفاوت آن از اعتبارات دولتی و به صورت یارانه ای پرداخت می شود. به عبارت دیگر در بخش مصرف، افزایش مصرف برای شرکت برق در آمدزا نیست بلکه باعث افزایش هزینه های شرکت می شود و برخلاف شرکت مخابرات برای افزایش مصرف، ما شعار وتبلیغ کاهش مصرف برق را به مردم اعلام می کنیم.


استکی افزود: در دوسال گذشته ریالی بابت بودجه های تملک دارایی به شرکت برق شهرستان پرداخت نشده و اعتبارات این بخش صفر بوده است.
رئیس اداره برق بابیان اینکه حل مشکلات افت ولتاژ و فشار برق در اولویت اقدامات شرکت برق قرار دارد گفت: با وجود اینکه فشار زیادی برای گرفتن مجوز انشعاب برای ساخت وسازهای غیرمجاز وارد می شود با این وجود در این دوره مجوز انشعاب بدون مجوز صادر نکرده ام، در خواست من از شهرداری و جهاد کشاورزی این است قبل از شکل گیری و تکمیل ساخت و سازهای غیرمجاز از توسعه و پیشرفت آن جلوگیری کنند. همه باید حمایت کنیم تا از روند خلاف سازی و گسترش ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر جلوگیری شود.