تشکیل قرارگاه سازندگی شهر اصغرآباد

ارسال در خبر و گزارش

 به گزارش خبرنگار فرصت، جمعی از نیروهای متخصص و ماهر اصغرآباد در زمینه ساخت و ساز از قبیل برقکاری، جوشکاری، نقاشی، بنّایی، لوله کشی و...همیشه آماده ارائه خدمت در امور خیریه و عمومی به صورت رایگان هستند.

یکی از مسوولان این قرارگاه در این باره می گوید: خیلی از مردم دوست دارند به همنوعان خود کمک کنند اما از لحاظ مالی قادر به این کار نیستند ولی می توانند در زمینه تخصص خود درکارهای خیر خدمت رایگان ارائه بدهند. 15 سال پیش به این نتیجه رسیدیم که خیلی از مشکلات اصغرآباد را می توانیم اینگونه حل کنیم. ملکی در رابطه با چگونگی تشکیل این گروه می افزاید: با 10 نفر از اعضای هیات خادم الحسین (ع) (بختیاری های اصغرآباد) شروع کردیم و الان با 120 نفر از اعضای همین هیات هر جا که لازم باشد وارد کار می شویم.

وی در رابطه با کارهایی که این خیّران تا کنون انجام داده اند، گفت: نمونه اخیر اقدامات این هیات، بازسازی و بهسازی درمانگاه اصغرآباد بود. مثلا گروه نقاشان این قرارگاه 2 هزار متر دیوار را در طول 10 روز به صورت رایگان رنگ زدند در صورتی که اگر این کار انجام نمی شد برای نقاشی هر متر باید 8 تا 10 هزار تومان پول پرداخت می کردیم. ساخت حسینیه هیات که از آن برای تشکیل کلاس های قرآنی، فرهنگی و هنری خانم ها و آقایان استفاده می شود نیز از دیگر اقدامات خیرخواهانه بچه های قرارگاه سازندگی است. به عنوان مثال پنج شنبه و جمعه هفته پیش 18 نیرو بسیج شدند و کارِ خاک برداری مرحله دوم ساخت حسینیه را انجام دادند.

ملکی ادامه می دهد: به عنوان مثال اگر سیستم برق مدرسه ای با مشکل مواجه شود مدیر مدرسه به سراغ نیروهای قرارگاه سازندگی می آید و از آنها تقاضای کمک می کند. وی می گوید: هیات های دیگر شهر هم به تدریج دارند با ما همراه می شوند.


به گزارش خبرنگار فرصت، اگرچه این گروه متخصص و خیّر به صورت رسمی به ثبت نرسیده اند اما در قالب یک هیات مذهبی تا کنون منشا اثرات فراوانی در اصغرآباد بوده اند. اینکه یک هیات مذهبی به جز فعالیت های مذهبی و مناسبتی و برگزاری مراسم عزاداری و ولادات ائمه اطهار (ع) به فعالیت های سازنده فرهنگی و اجتماعی نیز بپردازد نکته قابل توجهی است که نشان می دهد از نیرو و توانایی چنین تشکل هایی می توان در راه سازندگی فرهنگی، اجتماعی و عمرانی به خوبی بهره برد.