ساخت مستند در دستور کار شورای فرهنگ عمومی

ارسال در خبر و گزارش

جلسه ای که شاید بتوان تعطیلی سینما فرهنگ را بحث برانگیزترین موضوع آن دانست. موضوع تعطیلی تنها سینمای خمینی شهر که توسط هاشمی از دو هفته نامه صبح اندیشه مطرح گردید، با توضیحات موسوی سرپرست اداره ارشاد همراه شد تا با صحبت های شجاعی رئیس اداره آموزش و پرورش، ابعاد تازه ای از این تعطیلی مشخص شد.
به گزارش فرصت آنلاین، هاشمی با انتقاد از تعطیلی دو ساله سینما فرهنگ در دو سال اخیر، آن را مصداق از بین بردن بیت المال  دانست و گفت: متاسفانه ما از حداقل امکانات موجود هم استفاده نمی کنیم.
در ادامه موسوی سرپرست اداره ارشاد، علت تعطیلی این سینما را بدهی برجای مانده از مدیریت قبلی اعلام کرد و گفت: مدیریت قبلی سینما مبلغ 37 میلیون تومان به مراکز پخش فیلم بدهکار است و به علت همین بدهی، امکان پخش فبلم در سینما وجود ندارد. هم اکنون مدیریت سینما در اختیار اداره آموزش و پرورش قرار دارد. آموزش و پرورش برای روی پا آمدن سینما هزینه های زیادی انجام داده اما شاخصه اصلی یک سینما یعنی پخش فیلم همچنان تعطیل است.
شجاعی رئیس اداره آموزش و پرورش با بیان اینکه در این زمینه حرف های زیادی دارد، افزود: ما یک خرابه را تحویل گرفتیم که بالغ بر 200 میلیون تومان بدهی داشت. در این مدت آموزش و پروش هزینه های زیادی برای سینما انجام داد و خوشبختانه در این مدت توانستیم همایش های زیادی در آن برگزار کنیم. در ادامه آیت اله رحیمی با بیان اینکه سینمایی که در آن فیلم پخش نشود سینما نیست بلکه آمفی تئاتر است خواستار رفع مشکل سینما و بازگشایی آن شد.

ساخت مستند در دستور کار شورای فرهنگ عمومی
امام جمعه خمینی شهر با انتقاد از روند پیگیری جلسات شورای فرهنگ عمومی گفت: مدتی است در کار شورای فرهنگ عمومی سستی پیش آمده که علت آن عدم ثبات در اداره ارشاد بود و امیدوار هستیم با تعیین مسوول جدید این اداره به ثبات رسیده باشد.
وی ادامه داد: البته ما منتظر تشکیل جلسات شورا ننشسته ایم و در حدی که در توانمان بوده کار فرهنگی انجام دادیم، اخیرا هم سه گروه فرهنگی در جوی آباد و منظریه تشکیل دادیم.
امام جمعه با اشاره به لزوم تشکیل اتاق فکر گفت: در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی مصوب گردید که کمیته ای زیر مجموعه شورای فرهنگ عمومی تشکیل شود که در نقش اتاق فکر شورا باشد. این کمیته تشکیل شد ولی متاسفانه یکی دو جلسه بیشتر ادامه نداشت.
وی سبک زندگی، افزایش جمعیت و معضل ماهواره را سه محوری اعلام کرد که جا دارد شورای فرهنگ عمومی در خصوص آن برنامه ریزی کند.
رحیمی با بیان اینکه گاهی تاثیر یک فیلم دهها برابر یک سخنرانی است، ادامه داد: ما می توانیم بسیاری از مسائل فرهنگی را از طریق تهیه و پخش فیلم حل کنیم بر همین اساس و به پیشنهاد یکی از طلاب، قرار شد یک فیلم نیم ساعتی با رویکرد معضلات فرهنگی ساخته شود. بخشی از هزینه آن تامین شده و امیدواریم مابقی آن هم بزودی تامین شود.
باقر پرنده از فعالان فرهنگی شهر در تببین این فیلم گفت: این یک مستند فانتزی است و می تواند مکمل کلاس ها و سخنرانی ها باشد. فیلمنامه آن آمده شده و با کارگردان و بازیگران هم رایزنی شده است.

تقسیم چهارگانه خمینی شهر
درخشان رئیس شورای شهر هم گریزی به اقدامات فرهنگی شورای شهر در خصوص مسائل فرهنگی زد و گفت: ما در کمیسیون فرهنگی مباحث مختلفی را دنبال می کنیم از جمله برای تسهیل در برنامه های فرهنگی و بر مبنای شهرداری های چهارگانه، شهر را به 4 بخش تقسیم کردیم و البته مجموعه های بزرگ را هم به صورت مستقل در نظر می گیریم.

ماهانه 80 طلاق در خمینی شهر
در ادامه این جلسه حقیقی فرماندار با بیان اینکه در جامعه با مشکلات فرهنگی متعددی مواجه هستیم افزود: لازم است مشکلات فرهنگی احصا شده و طرح های مقابله ای آن آماده شود. ما باید بدانیم به چه نقطه ای می خواهیم برسیم، ساختن یک فیلم، یا چاپ یک مقاله ما را به هدف نمیرساند.
یزدانی رئیس دادگستری هم گریزی به مشکلات فرهنگی زد و گفت: ما در دادگستری بحث پیشگیری را در دستور کار قرار داده ایم و به نظر می رسد شورای فرهنگ عمومی بستری مناسب در این خصوص است.
وی با بیان اینکه ما در حد زیادی تحت تاثیر شبکه های ماهواره ای قرار داریم، گریزی به آمار طلاق زد و گفت: در 15 ماه گذشته 1200 پرونده طلاق در خمینی شهر تشکیل شده یعنی ماهی 80 پرونده که غالب این پرونده ها منجر به صدور حکم طلاق گردیده است. مشکلات بعد از طلاق هم معضل دیگری است که می توان به صورت جداگانه به آن پرداخت.