فعاليت صنايع متعدد در خميني شهر، بستر بسيار مناسبي براي سرمايه گذاري است

ارسال در خبر و گزارش

 

BonyadComp__57در خميني شهر واحدهای صنعتی مختلفی در حوزه صنعت سنگ، ریسندگی پشم، بافندگی الیاف مصنوعی و پنبه، دستگاه تزریق پلاستیک، دیگ بخار، پنجره های MDF، ساخت تابلوهای برق صنعتی و دستگاه های پرسی ورق، حوله بافی و ... فعالند

 

رییس خانه صنعت و معدن شهرستان گفت: با توجه به تعدد در نوع واحدهای تولیدی در خمینی شهر، این شهرستان بستر مناسبی برای سرمایه گذاری و کارآفرینی است.

به نوشته روزنامه اصفهان زیبا، محمد تقی ترابی فر با اشاره به قدمت بیش از یک  صد سال شهرستان خمینی شهر در صنعت سنگ کشور افزود: هم اکنون بخش عمده ای از صنعت این شهرستان به  بخش سنگ اختصاص  یافته، به طوری که حدود 150 واحد سنگبری و لایه بری و سنگ کوبی در خمینی شهر و اطراف این  شهرستان مستقر می باشد. وی بخش دوم صنعت شهرستان خمینی شهر را ریسندگی پشم عنوان کرد و گفت: در زمینه ریسندگی پشم آمار نشان دهنده وجود 120 واحد تولیدی می باشد، این در حالی است که اکنون حدود 40 واحد فعال می باشند. ترابی فر، دلیل کاهش  تعداد این  واحدهای ریسندگی پشم را نابسامانی وضعیت این صنعت دانست. رییس خانه صنعت و معدن خمینی شهر با اشاره به فعالیت  واحدهای تولیدی در حوزه بافندگی الیاف مصنوعی و پنبه اضافه کرد: تعدادی از این واحدهای تولیدی در شهر درچه و تعدادی در خمینی شهر مستقرند که در حال حاضر تعداد بسیار محدودی از  این واحدها در حال فعالیت می باشند. ترابی فر همچنین مهمترين مشكل واحدهای تولیدی بافندگی الیاف مصنوعی و پنبه را قیمت بالا در مواد اولیه ارزیابی کرد. وی خاطرنشان کرد: در شهرستان خمینی شهر همچنین واحدهای صنعتی مختلفی در حوزه دستگاه تزریق پلاستیک، دیگ بخار، پنجره  های MDF، ساخت تابلوهای برق صنعتی و دستگاه  های پرسی ورق نیز مستقر و فعال اند. ترابی فر با بیان اینکه شهرستان خمینی شهر دارای 300 واحد حوله بافی در منطقه آدریان می باشد ادامه داد: قرار بود در خصوص ساماندهی فعالیت واحد های حوله بافی اقداماتی صورت پذیرد که در حال حاضر به دست فراموشی سپرده شده است. وی شهرستان خمینی شهر را دارای دو شهرک برق و الکترونیک و صنایع غذایی عنوان کرد و گفت : در شهرک برق و الکترونیک این شهرستان، پنج واحد تولیدی فعال و 15 واحد در حال مستقر شدن می باشند. این در حالی است که در خصوص شهرک صنایع غذایی و شهرک حوله بافان نیز فعالیتی صورت نگرفته است. ترابی فر از  جمله فعالیتهاي خانه صنعت و معدن خمینی شهر را همکاری در خصوص افتتاح دو واحد صنعتی در شهرک برق و الکترونیک عنوان کرد. رییس خانه صنعت و معدن خمینی شهر پیشنهاد کرد: با توجه به  ایجاد شهرک برق و الکترونیک در این شهرستان می توان  واحدهای مونتاژ لوازم برقی خانگی صوتی تصویری چراغ های خیابانی و تجهیزات برقی را برای توسعه شهرک و متمرکز نمودن تمامی خدمات و واحدهای تولیدی در این شهرک مستقر نمود. ترابی فر همچنین از دیگر مشکلات این شهرک را نبود آب، تلفن سیار و ثابت، و جاده خاکی عنوان کرد و خواستار رسیدگی هر چه سریعتر مسؤولان به طرح های نیمه  تمام در شهرستان خمینی شهر شد.