کارفرمایی که به خاطر نداشتن نیروی کار سفارشات خارجی را رد کرد

ارسال در خبر و گزارش

در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان که در فرمانداری برگزار شد، مسئول اجرای طرح های اشتغالزایی در اداره فرهنگ و ارشاد، از تشکیل 30 پرونده اشتغال به صورت مستقل و سه پرونده پشتیبان در این اداره خبر داد و گفت: از 30 متقاضی که برای راه اندازی مشاغل خانگی درخواست وام داشته اند 25 نفر را به بانک معرفی کرده ایم. غفوری در ادامه افزود: سه پرونده پشتیبان هم تشکیل شده که قرار است هر یک از سه کارفرما ده نیروی کاری را پشتیبانی کند. وی همچنین از شخصی خبر داد که برای راه اندازی یک چاپخانه با هفت نیروی کار تقاضای 700 میلیون تومان وام دارد که ذیل طرح تکاپو به بانک معرفی شده است.


در ادامه مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان از معرفی 80 نفر از اهالی جوی آباد جدید به بانک برای دریافت وام اشتغال خانگی خبر داد و گفت: اقدام خوبی که سال گذشته در این حوزه انجام شد این بود که به شناسایی آن دسته از صنایع دستی پرداختیم که بتوان آنها را در محدوده مشاغل خانگی جا داد و از تسهیلات آن بهره مند شد. حبیبی افزود: در همین راستا به مهارت فراگیر دوخت لباس های محلی در میان اهالی جوی آباد بختیاری پی بردیم و هزار نفر از این افراد را شناسایی کرده و برای 200 نفرشان کارت صنایع دستی گرفتیم. وی در همین رابطه افزود: در حال حاضر این رشته از صنایع دستی برای صد نفر از اهالی این محل ایجاد اشتغال کرده است.
مسئول میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: چهار طرح برای تسهیلات پشتیبان نیز داریم که آماده ارائه به بانک است. حبیبی در همین زمینه از شخصی نام برد که در روستای تیرانچی مشغول سفالگری است و به خاطر نداشتن نیروی کار کافی مجبور شده سفارشات پنج کشور خارجی را رد کند.


در ادامه نماینده اداره صنعت، معدن و تجارت از تشکیل 94 پرونده اشتغال خانگی در طول سه ماه گذشته خبر داد و گفت: شش پرونده پشتیبان که در مجموع تقاضای 300 میلیون تومان وام دارند نیز تشکیل داده ایم.

رحیمی در همین حوزه از شخصی نام برد که در کارگاه تولید سازه های چوبی خود 93 کارگر دارد و قصد دارد تعدادی کارگر دیگر نیز استخدام کند. وی از تقاضای 250 میلیون تومانی این کارفرما برای اجرای طرحش خبر داد.


نماینده اداره جهاد کشاورزی نیز از ارسال 16 پرونده متقاضی وام مشاغل خانگی به اداره کار خبر داد و گفت: دو پرونده پشتیبان و همچنین سه پرونده در قالب طرح فراگیر به بانک ارسال کرده ایم.


در ادامه جلسه، نماینده بانک مسکن از پرداخت تمام و کمال سهیمه 25 درصدی وام های خوداشتغالی خبر داد و گفت: علیرغم اینکه وام های خوداشتغالی در خمینی شهر متقاضیان بیشتری دارد اما سهیمه چندانی به آن تعلق نگرفته است.


فرماندار به عنوان رئیس جلسه در همین رابطه گفت: این موضوع را با استان در میان گذاشته ایم و درخواست داده ایم که سهمیه خمینی شهر در وام های خوداشتغالی از 25 درصد به 50 درصد افزایش یابد و سهیمه وام های پشتیبان از 75 درصد به 50 درصد تقلیل یابد.


افشاری مسئول طرح های اشتغالزایی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز گفت: متقاضیان طرح های خوداشتغالی را 25درصد مازاد بر سهمیه شهرستان معرفی کرده ایم تا مثل سال های گذشته سهمیه شهرستان برگشت نشود.
گفتنی است این جلسه با حضور نمایندگان بانک های شهرستان و همچنین نمایندگان دانشگاه ها تشکیل شد.