برای اعیاد بالاخص عید غدیر هم هزینه کنیم

ارسال در خبر و گزارش

رسوم غلط ازدواج، روز عرفه، هفته دولت، بنیاد غدیر از جمله مطالب مهمی بود که در خطبه های نماز جمعه خمینی شهر در سوم شهریور 1396 بیان شد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، امام جمعه خمینی شهر با اشاره به سالروز ازدواج مولا علی(ع) و حضرت زهرا(س) نکاتی پیرامون ازدواج جوانان ایراد نمود و گفت: در کجای قرآن و احادیث آمده مهریه باید اینقدر سنگین باشد؟! تالار آن گونه باشد؟! و این همه تشریفات و رسوم غلط اجرا شود که همه خلاف قرآن و اسلام است.
آیت الله رحیمی ادامه داد: این تشریفات را خودمان درست کرده و مانند زنجیرهایی به دست و پایمان انداخته ایم.


وی روز عرفه را روز باارزشی دانست و گفت: در این روز برای شیعیان افغانستان، یمن و همه مسلمانان دعا کنید. برای فرج آقا امام زمان(عج) دعا کنید. خداوند دعا کردن را دوست دارد و هیچ چیز نزد خداوند محبوب تر از این نیست که از او بخواهیم و دعا کنیم. استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به هفته دولت و با توجه به سخنان مقام معظم رهبری خطاب به دولتمردان گفت: به اقتصاد و معیشت مردم رسیدگی کنید و مشکلات و محرومیت ها را حل نمایید. مسئولان فرهنگی موظفند روحیه انقلابی گری را در محیط های مختلف تقویت و از آن پشتیبانی کنند.


رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت: بنیاد غدیر در تمامی شهرها فعال است و 10 روز از 9 تا 18 ماه ذیحجه برنامه هایی دارد. هدف این است که غدیر معرفی شود که اصلا چه بود و چه شد؟ پیامش چه بود؟ جوانان باید بتوانند به شبهات پاسخ دهند.


خطیب جمعه افزود: ما که اینقدر در عزای اهلبیت(ع) پول خرج می کنیم، بیاییم برای جشن ها بالاخص عید غدیر هم هزینه کنیم. کتاب بدهیم، مسابقه بگذاریم، جشن های پرمحتوا برگزار کنیم و بنیاد را تقویت کنیم.


نماینده ولی فقیه افزود: با توجه به اینکه امسال عید قربان در روز جمعه واقع شده است، دیگر مراسم نماز جمعه نداریم بلکه همان نماز عید برپا می شود. پس این جمعه نماز عید، نماز جمعه هم محسوب می شود و حدود ساعت 7:30 صبح اقامه می گردد.