افزایش 42 درصدی مصرف آب در ادارات

ارسال در خبر و گزارش

مصرف آب ادارات 42 درصد افزایش داشته است. رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان با اعلام این خبر گفت: در بخش عمومی- اداری ها (که بیشتر اداری ها هستند) در دو ماهه اول سال 96، 42 درصد افزایش مصرف داشتیم.


به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، جمشیدی که در شورای مدیریت بحران آب سخن می گفت، افزود: مردم خمینی شهر در مصرف آب واقعا رعایت می کنند ولی انشعابات اداری مصرفشان زیاد است.


وی افزود: البته مصرف بیشتر کاربری های ما در سال گذشته کاهش داشته است. مثلا در بخش مسکونی 5 درصد و تجاری 4 درصد کاهش مصرف داشته ایم. افزایش مصرف در بخش هایی مثل بهداشت و درمان به علت ارتقای سطح بهداشتی قابل توجیه است. در قسمت هایی مثل نانوایی های سنتی، انشعاب تجمعی روستایی و امامزاده سیدمحمد (ع) نیز افزایش داشتیم که با مسئولان آن ها صحبت کردیم.


جمشیدی با اشاره به این که امسال 5 کلانشهر و 193 شهر با بحران آبی مواجه هستند، افزود: در راس این کلان شهرها اصفهان قرار دارد و شهرهای کرمان، بندرعباس، خراسان جنوبی و بوشهر هم جزو این کلان شهرها هستند.


وی تصریح کرد: با توجه به این که رودخانه بسته شده، حجم چاه های فلمن ما از 3700 لیتر در ثانیه به 200 لیتر در ثانیه رسیده است و کلا 5500 لیتر آب منابع زیرزمینی با توجه به آماری که آب منطقه ای ارائه کرده کاهش داشته است. همه این ها به اضافه این که خمینی شهر با 350 هزار نفر جمعیت 9 درصد جمعیت استان را در خود جای داده پس مطمئنا هر مشکل آبی در استان پیش بیاید خمینی شهر از آن مستثنا نیست.