گام دوم طرح عظیم میدان استقلال به بهره برداری می رسد

ارسال در خبر و گزارش

میدان استقلال یکی از مبادی مهم ورودی اصفهان از سمت شمال است و نقطه تبادل حمل و نقلی نیز محسوب می شود که به دلیل وجود دانشگاه صنعتی، ترافیک سنگینی از این میدان به سمت نجف آباد و خمینی شهر ایجاد می شد، از این رو ساماندهی این محور در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گرفت. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین به نقل از خبرگزاری دانشجو، عملیات اجرایی این پروژه که یکی از زیباترین میدان های ورودی اصفهان و تقاطع های بزرگ حلقه چهارم ترافیکی این شهر است از سال ۹۴ در دو گام آغاز شد.


تقاطع غیرهمسطح استقلال طرح عظیمی است که حداقل ۱۱ طرح را در دل خود جای داده است که گام اول آن نیز در سال گذشته به پایان رسید.
احداث طرح استقلال در زیباسازی ورودی شهر تاثیر بسزایی دارد از همین رو برای زیبایی بیشتر آن به طراحی سازه های تقاطع غیرهمسطح استقلال و محیط اطراف آن نگاه ویژه ای شده است.


ایرج مظفر معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه آزادسازی این طرح با مساحت ۶۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع و با هزینه ۴۰ میلیارد تومان انجام شد، تاکید کرد: همچنین برای احداث آن ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.


معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه عملیات اجرایی گام اول تقاطع غیرهمسطح استقلال از مهر ماه سال ۹۴ آغاز و خرداد ماه سال ۹۵ تکمیل شد، افزود: این گام ابَر پروژه نیز شامل پل های همسطح و رو گذر مسیر اصفهان €“ شاهین شهر است که در سال گذشته تکمیل شد.


مظفر از تکمیل گام دوم این طرح  نیز خبر داد و اضافه کرد: گام دوم این میدان شامل طرح های دوربرگردان و زیرگذر دانشگاه صنعتی، پل شماره ۶، میدان ورودی، پل قطار شهری و محوطه سازی های اطراف است.


معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه پل ششم میدان استقلال به صورت پیش تنیده از پروژه های فاز دوم این پروژه شاخص است که با طول ۸۰۰ متر و عرض بیش از ۱۳ متر بلوار آزادگان را نیز به بلوار دانشگاه متصل می کنند، تصریح کرد: با احداث این پل سرعت و ایمنی عبور و مرور در محور خمینی شهر به تهران افزایش می یابد.


مظفر گفت: همچنین قطار شهری هم تراز با پل های روگذر امام خمینی(ره) در محدوه طرح برای اتصال به خط قطارشهری برون شهری به سمت شاهین شهر نیز احداث شد.


وی عنوان کرد: همچنین برای ایجاد ورودی ایمن و زیبای شهر احداث نمادها، آب نماهای فرحبخش و نورپردازی زیبا از ابتدای میدان استقلال تا دانشگاه صنعتی در بلوار آزادگان در دست اجراست.


معاون عمران شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد: تقاطع غیر همسطح در آینده نزدیک با حضور شهردار و مدیران شهری اصفهان به بهره برداری رسمی می رسد.