امام خمینی(ره) به ملت عزّت، هویت، آزادی و استقلال بخشید

ارسال در خبر و گزارش

سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، سالگرد 15 خرداد و بررسی اوضاع بحرین از جمله مطالبی بود که در اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان ایراد گردید.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، آیت اله شیخ عباس رحیمی با اشاره به 14 خرداد 68 سالروز رحلت امام خمینی(ره) در وصف او گفت: کسی که به ملت عزّت، هویت، آزادی و استقلال بخشید. کسی که اسلام ناب محمدی را احیا کرد و دشمن را یعنی آمریکا و اسرائیل را معرفی کرد. کسی که بدون جنگ و کشورگشایی انقلاب اسلامی را به جهان صادر کرد و امروز می بینیم تفکّر انقلابی به سراسر دنیا حتی آمریکا صادر شده است؛ در فلسطین، عراق، سوریه و یمن این تفکر انقلابی امام(ره) است که در برابر این همه فجایع ایستادگی کرده است.


نماینده ولی فقیه از همگان دعوت کرد در مراسم سالگرد ارتحال در عصر یکشنبه 14 خرداد در همین مصلی شرکت کنند و اظهار داشت: تا انقلاب زنده است، امام(ره) زنده است چرا که امام(ره) وصل به انقلاب و اسلام و خدا و عترت است. این همه زیبایی و ارزش های جامعه مثل همین نماز جمعه از برکات امام(ره) است. ما امام(ره) را فراموش نخواهیم کرد.


خطیب جمعه با بیان اینکه همه اقشار جامعه هم مسؤولان هم مردم به امام(ره) مدیونند، تأکید کرد: این دِین را با شرکت در مراسم سالگرد ارتحال ادا خواهیم کرد. البته دِین واقعی زمانی ادا خواهد شد که تمام راه و مرام و تفکّر امام(ره) در زندگی حاکم شود؛ مخصوصا تفکر انقلابی امام(ره). امام(ره) روحیه سازش ناپذیری با قدرت های استکباری، با آمریکا و با ثروتمندان زالوصفت داشت، دشمن اینها بود و این دشمنی را نهادینه کرد. ملت ما نیز به تبع امام(ره) استکبارستیز و دزدستیز است. همواره ملت در مسیر امام(ره) حامی محرومان و نظام و اسلام است همانگونه که در انتخابات اخیر نشان داد.


استاد حوزه و دانشگاه 15 خرداد را نقطه عطف شروع انقلاب اسلامی دانست و گفت: آتشفشانی بود که روز 15 خرداد 42 منفجر شد و تا 22 بهمن 57 فوران کرد و دمار از روزگار شاه و ستم و بی عدالتی درآورد.


رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به اوضاع جهان اسلام گفت: رژیم آل خلیفه قصد دارد با جنایات و اقداماتش رهبر بزرگ جنبش اسلامی بحرین آیت اله شیخ عیسی قاسم را از مردم دور سازد در حالی که این کار فایده ای ندارد. مگر شاه ایران نبود که 14 سال امام خمینی(ره) را از مردم ایران جدا کرد؟ ولی بیهوده بود. تنها کاری که از ما برمی آید دعا در حق شیعیان مظلوم این کشور است. در روز قدس نیز حمایت خود را اعلام خواهیم کرد.