کانون قرآن و عترت ریحانه النبی(س) افتتاح شد+تصویر

ارسال در خبر و گزارش

همزمان با ایام فرخنده عید غدیر خم و در آخرین روز از فصل تابستان یک اتفاق خوب قرآنی در شهرمان افتاد و آن افتتاح کانون قرآن و عترت ریحانه النبی(س) بود که با حضور فرماندار شهرستان، برخی اعضای شورای شهر، رئیس شبکه بهداشت و درمان، مدیرعامل و دست اندرکاران اتحادیه تشکل های قرآنی خمینی شهر، روحانیت معزز و همشهریان قرآنی و ولایتمدار انجام شد.


به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، متولی این موقوفه طی سخنانی گفت: وقتی مرحوم ابراهیم نوروزی بر اثر سانحه تصادف درگذشت، خانواده و پدر بزرگوار او تصمیم گرفتند خانه اش را وقف فعالیت های قرآنی کنند. خانواده نوروزی مراحل پایانی احداث این ساختمان را به انجام رسانده و عید غدیر سال گذشته آن را برای برپایی کانون قرآنی و همچنین فعالیت های هنری و اشتغالزای بانوان تحویل دادند.


مهندس عموسلطانی ادامه داد: طی این یک سال با کمک بانیان خیر تجهیزات لازم را فراهم کردیم و در حال حاضر تجهیزات IT قوی این کانون کم نظیر است. در این یک ساله همچنین دو دوره تربیت مربی برگزار شده است.


وی افزود: از دیگر خدمات این کانون می توان به راه اندازی اتاق فکر جوانان، مشاوره تحصیلی و ازدواج جوانان، تشکیل کلاس های تفسیر قرآن و نهج البلاغه، ترتیل، قرائت و حفظ، اتاق مهد کودک، اتاق های مخصوص اشتغال بانوان بی بضاعت اعم از خیاطی و صنایع دستی و هنری و راه اندازی هیات مذهبی ریحانه النبی (س) ویژه بانوان اشاره کرد.

IMG 1339

 

IMG 1385

عموسلطانی تاکید کرد: این کانون روزها تا قبل از اذان مغرب در اختیار خواهران و شب ها در اختیار برادران است.

در این مراسم فرماندار و دیگر حضار از زحمات پدر مرحوم ابراهیم نوروزی تجلیل و تقدیر به عمل آوردند و پس از آن ساختمان کانون بازدید نمودند.

لازم به ذکر است نمایشگاه توانمندی های این مجموعه در همین مکان واقع در خیابان امام جنوبی، کوچه شترگلو برپا شده که علاقمندان می توانند جهت بازدید از اول تا سوم مهر هر روز صبح و عصر به این کانون مراجعه کنند. همچنین ایستگاه سلامت در این نمایشگاه پیش بینی شده است تا به سنجش فشار و قند خون، معاینه و مشاوره رایگان بازدیدکنندگان بپردازد.

IMG 1331

 

IMG 1316