دوران خدمت در خمینی شهر به من شیرین گذشت

ارسال در خبر و گزارش

مراسم تودیع و معارفه دادستان و رییس دادگستری خمینی شهر با حضور بنیمی معاونت قضایی استان، دکتر سلیمانی مدیر کل پزشکی قانونی و مسوولان شهرستان به میزبانی فرمانداری برگزار شد. به گزارش خبرنگار فرصت، در این آیین از زحمات یزدانی رییس دادگستری خمینی شهر قدردانی شده و مصطفی زیبایی فرد به این سمت منصوب گشت. همچنین از زحمات حجت الاسلام غلامی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب خمینی شهر قدردانی و یوسف کریمی به این سمت منصوب شد.
بر اساس همین گزارش، یزدانی و غلامی که 5 سال در خمینی شهر خدمت کردند، به سمت مستشار دادگاه تجدیدنظر استان منصوب شدند.
زیبایی فرد نیز تا پیش از این ریاست دادگستری شهرکرد و معاونت دادگستری چهارمحال و بختیاری را به عهده داشت و کریمی سال ها به عنوان معاون دادستان در خمینی شهر فعالیت می نمود.


فرماندار: به نمایندگی از مجموعه ادارات از زحمات رییس دادگستری و دادستان تشکر می کنم
بر اساس همین گزارش، فرماندار در ابتدای این جلسه با تاکید بر اینکه رییس دادگستری و دادستان همیاری و همکاری بسیار خوبی با مجموعه ادارات داشتند، گفت: به نمایندگی از مجموعه ادارات از این عزیزان تشکر می کنم. رضوانی در ادامه انجمن حمایت از زندانیان خمینی شهر را یکی از انجمن های بسیار فعال در سطح کشور دانست و گفت: اشتغال زندانیان خمینی شهر نیز که زبانزد عام و خاص است. وی افزود: در این دوسالی که در خمینی شهر خدمت می کنم شاهد زحمات این دو عزیز و همچنین اقدامات موثرشان در زمینه کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها بوده ام.


امام جمعه نیز در ادامه ضمن تشکر از رییس دادگستری و دادستان پیشین خطاب به مسوولانی که تازه این مناصب را به عهده گرفتند، گفت: ما حامی شما هستیم چون حامی نظام هستیم و نظام را از جانمان هم بیشتر دوست داریم. آیت اله رحیمی ادامه داد: هر جا هم تلفنی یا مکاتبه ای نکته ای را متذکر می شویم قصد دخالت نداریم بلکه هدفمان حمایت است.

photo 2016 09 04 14 43 30
انقلابی گری چاره کار است
معاونت قضایی دادگستری استان که در این جلسه حضور داشت نیز با اعلام اینکه در 5 ماه اول امسال 22 هزار پرونده در کلیه قسمت ها وارد دادگستری خمینی شهر شده است، گفت: به 21 هزار و 600 فقره پرونده رسیدگی شده است. بنیمی در ادامه با اشاره به سفارش رهبر بر انقلابی گری در قوه قضاییه گفت: یکی از راهکارهای برقراری امنیت پایدار در کشور همین انقلابی گری است.
وی ضمن تشکر از رییس دادگستری و دادستان خمینی شهر گفت: این دو عزیز با سابقه بالای قضایی قریب به 5 سال در این شهرستان خدمت کردند. معاونت قضایی دادگستری استان در ادامه خمینی شهری ها را مردمی فهیم و فرهیخته دانست که در عرصه های مختلف یاور نظام بوده اند. بنیمی همچنین گفت: زیبایی فرد از همکاران مخلص با 19 سال سابقه کار قضایی است که تا امروز رییس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرکرد بوده است.

 

دوران خدمت در خمینی شهر به من شیرین گذشت
یزدانی رییس دادگستری که در ادامه جلسه و در آخرین روز کاری خود به پشت تریبون آمد، 5 ساله خدمت در خمینی شهر را یکی از پرافتخارترین دوران خدمتش دانست و گفت: 5 سال پیش که می خواستم به خمینی شهر بیایم خیلی ها مرا ترساندند اما الان که دارم از این شهرستان می روم خدا را شاهد می گیرم که این 5 سال کار در خمینی شهر به من شیرین گذشت.
وی گفت: کافیست این مردم اعتماد کنند که می خواهی مشکلشان را حل کنی آن وقت است که حتی مجرم و بزهکارش هم ممکن است به کمکت بیاید. اگر در اتاق رییس دادگستری به روی این مردم باز باشد حتی اگر مشکلشان هم حل نشود ابراز رضایت می کنند.
رییس دادگستری با اشاره به حجم بالای کار در دادگستری خمینی شهر گفت: هر کدام از کارمندان دادگستری به اندازه 4 نفر کار می کنند.
یزدانی در بخش دیگری از سخنانش کسانی که در شوراهای حل اختلاف شهرستان مشغول خدمت به مردم هستند را مورد تجلیل قرار داد و گفت: این مردم شریفی که داوطلبانه پای کار آمده اند و در این 5 سال حتی یک مورد گزارش نشده که تخلفی از جانب آنها صورت گرفته باشد، کسانی هستند که اگر وقتشان را صرف فعالیت های اقتصادی کنند منفعت شخصی بسیاری عایدشان می شود. یزدانی همچنین ضمن تشکر از خیران خمینی شهری که انجمن حمایت از زندانیان را اداره می کنند گفت: رتبه ما در بخش جذب کمک های مردمی در کشور در ردیف های اول قرار دارد.
رییس دادگستری در آیین تودیع خود گفت: از فرماندار رضوانی به جهت همکاری های تنگاتنگش قدردانی می کنم. یزدانی همچنین افزود: شهرداران شهرها خصوصا آقایان حاج حیدری و شرفا بیشترین همکاری ها را با ما داشتند.
یزدانی در پایان خطاب به حضار گفت: سلام مرا به مردمی که صدها جانباز و 2300 شهید تقدیم انقلاب کرده اند برسانید و بگویید تمام تلاشمان این بوده که در این سال ها قصوری نداشته باشیم اما قطعا تقصیر داشته ایم و از شما می خواهم ما را ببخشید.


با بگیر و ببند نمی شود خرافات را حذف کرد
دادستان خمینی شهر نیز در آخرین روز کاری خود با قرار گرفتن پشت تریبون با اشاره به متن صریح قانون گفت: قوه قضاییه مستقل است و بسیج، سپاه و اطلاعات همچون نیروی انتظامی به عنوان ضابط هستند و باید عین دستور مقام قضایی را اجرا کنند. حجت الاسلام غلامی افزود: البته این استقلال منافاتی با تعامل با دیگر نهادها ندارد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه در این 5 سال حتی یک مورد هم برای خرافات کسی را محکوم نکردیم بلکه برای همه پرونده های خرافات رای عدم تعقیب دادیم، گفت: با بگیر و ببند نمی شود خرافات را حذف کرد بلکه باید کا رفرهنگی انجام داد. غلامی در ادامه افزود: به مجرم باید به دید اصلاح نگریست.


دادستان جدید شهرستان نیز از دیگر سخنرانان این جلسه بود. کریمی گفت: علیرغم اینکه این شهرستان نخبگان، فرهیختگان وعلمای بسیاری دارد اما متاسفانه وقتی نام خمینی شهر می آید ذهن متمرکز برخی جریانات می شود. وی افزود: در شهرستان امنیت برقرار است اما در یک نقطه به جهت حضور تعداد محدودی از اراذل و اوباش اهالی احساس ناامنی می کنند. داستان جدید برخی اراذل و اوباش را مصداق بارز مفسد فی الارض خواند و گفت: به شدت با این افراد برخورد کرده و خواب را بر آنها حرام می کنیم.
گفتنی است زیبایی فرد به عنوان رییس جدید دادگستری شهرستان نیز در این جلسه به ارائه سخنان کوتاهی پرداخت.