عملکرد نهادهای مختلف برای اوقات فراغت جوانان در خمینی شهر

ارسال در خبر و گزارش

جلسه ستاد سامان دهی امورجوانان در خصوص گزارش ادارات از برنامه های اجرا شده در هفته جوان و برنامه ریزی جهت پر کردن اوقات فراغت برگزارشد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، رئیس اداره ورزش وجوانان در ابتدای جلسه درخصوص برنامه های اجرا شده در هفته جوان ارائه گزارش کرد.


محمدی دراین راستا گفت: برگزاری جلسه ای با همکاری سازمان مردم نهاد رهپویان آفتاب، برگزاری دو دوره مسابقات والیبال ویژه بانوان، کوه گشت خانوادگی در منطقه لادر، برنامه پیاده روی خانوادگی درچه، دیدار با جوانان در اداره ورزش و جوانان از نمونه فعالیت های این اداره در هفته ویژه جوانان بوده است.


فرماندار: باید از امکانات و بودجه جهت پر کردن اوقات فراغت استفاده کرد
فرماندار در این جلسه به گوشه ای از سخنان رهبر معظم انقلاب در سالروز رحلت امام خمینی (ره) اشاره کرد که ایشان فرمودند: همه باید انقلابی باشند و این خطاست که فکر کنیم فرد انقلابی کسی است که در کنار امام خمینی بوده است بلکه فرد انقلابی در زمان حاضرنیز می تواند از من رهبر که سابقه انقلابی زیادی دارم انقلابی تر باشد.


رضوانی در ادامه افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب نباید بر اساس سلیقه شخصی عمل کرد بلکه باید با یکدیگر همکاری کنیم تا اتحاد دولت و ملت حفظ شود و براساس نام گذاری امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی باید بکوشیم این نام فقط در حد شعار و بنر نباشد بلکه همه تلاش کنیم تا از جامعه اقتصادی دنیا حذف نشویم.


وی گفت: تمام این فعالیت ها با کمک جوانان امکان پذیر است، با برنامه ریزی بهتر و با پر کردن اوقات فراغت جوانان نگذاریم آنها به سمت موادمخدر و مشکلات اخلاقی وماهواره کشیده شوند بلکه با استفاده از تمامی امکانات و بودجه در جهت پرکردن اوقات فراغت از نیروی های جوان شهرستان استفاده مفید داشته باشیم.


معاون سیاسی فرماندار: برای استعداد یابی جوانان برنامه ریزی شود
معاون سیاسی فرماندار در این جلسه گفت: استعدادیابی جوانان را می توان در برنامه ریزی ها و کلاس هایی که برای اوقات فراغت جوانان گذاشته می شود عملی کرد.
رجبی گفت: اکنون در ادارات دوگونه برنامه ریزی برای جوانان وجود دارد: تعدادی از ادارات فقط صرف جوانان همان اداره برنامه ریزی می کنند و تعدادی از ادارات نیز همانند آموزش و پرورش برنامه ریزی کلی برای تمامی جوانان دارند که ادارات دسته اول باید امکانات خود را در راستای فعالیت ادارات دسته دوم قرار دهند تا با برنامه ریزی بهتر برای پر کردن اوقات فراغت جوانان برنامه ریزی شود.


رییس اداره ورزش و جوانان: کمیته اوقات فراغت برای نظارت بر کلاس ها
رییس اداره ورزش و جوانان گفت: کمیته ای متشکل از اداره ورزش و جوانان، اداره آموزش و پرورش، اداره تبلیغات اسلامی و چند اداره دیگربرای سرکشی بر فعالیت ها و روند کلاس های تابستانه تشکیل خواهد شد.


محمدی در ادامه افزود: تمام تلاش خود را به کار می گیریم و برای جوانان بهتر برنامه ریزی می کنیم تا از نیروی جوان شهرستان مان در به بهترین نحو استفاده شود. در ادامه جلسه هر کدام از مسئولان ادارات شرکت کننده گزارشی کوتاه از فعالیت های خود در هفته جوان ارائه کردند.


شیری مسوول روابط عمومی شهرداری تجلیل از نخبگان را از جمله فعالیت های شهرداری در این راستا عنوان کرد. مسئول شبکه بهداشت شهرستان نیز از برپایی نمایشگاه پویایی و بالندگی جمعیت، توزیع بسته ای برای ازدواج سالم، همایش تغذیه سالم و پیشگیری از کم تحرکی به عنوان فعالیت هایی در حوزه جوانان یاد کرد و از آمادگی شبکه بهداشت برای برگزاری کلاس مهارت خود مراقبتی، دوری از 7رفتارپرخطر همانند خشونت، کلاس های آشنایی با بلوغ برای دختران و پسران توسط پزشکان خبر داد.


توکلی معاونت پرورشی آموزش و پرورش نیز در این جلسه از برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی و هنری، برگزاری مشاعره برای جوانان و تقدیر از جوانان برتر در موضوع عفاف و حجاب و فعالیت های دیگری برای گرامیداشت جوانان در هفته جوان خبر داد.


در ادامه مسوول اداره تبلیغات اسلامی از برگزاری جشنی در روز میلاد حضرت علی اکبر (س)، مسئول سپاه از جشنی به همراه اردو و کلاس های روشنگری اخلاقی و سیاسی، مسئول بسیج از تجلیل از بسیجیان جوان فعال و برگزاری مسابقات ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری کارگاه آموزش راه های کسب و کار در دوره دانشجویی و کارگاه موفقیت مدیریت زمان، رفع شبهات جوانان و برنامه مسابقات ورزشی، بهزیستی از دوره آموزشی پیش از ازدواج برای جوانان زیر 25 سال، آموزش مهارت های زندگی و مشاوره برای کاهش آمار طلاق، محمدی دهیار قلعه امیریه از مسابقات علمی و فرهنگی و مسابقات فوتسال، سلیمی روابط عمومی دانشگاه پیام نور از اردوی سیاحتی و ازدواج آسان به همراه کرسی آزاد اندیشی، کمیته امداد از برگزاری جشن و پرداخت کمک هزینه جهیزیه که در طول سال نیز ادامه دارد، نیروی انتظامی از برگزاری مسابقات ورزشی و اعلام آمادگی برای همکاری در مسابقات ورزشی جام رمضان و امور مساجد از اردوی قم و جمکران به همراه برنامه های فرهنگی مذهبی به عنوان فعالیت هایشان در حوزه جوانان و اوقات فراغت یاد کردند.