بخش جدید مجموعه محمودیه تا 400 معلول را پوشش خواهد داد

ارسال در خبر و گزارش

اهدای یک وانت پیکان از طرف حاج قدمعلی حبیبی به خیریه محمودیه و اجرای آهنگ توسط خان احمدی خواننده خمینی شهری از جمله اتفاقات جالبی بود که به جشن میلاد امام مهدی (عج) در محمودیه حال و هوای دیگری بخشید. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در این مراسم که با حضور خیّران و مسوولان برگزار شد، سیستانی معاون استاندار در این برنامه ضمن تبریک ولادت صاحب الزمان(عج) و تشکر از دست اندرکاران این مجموعه و خیران شهرستان خمینی شهر گفت: در سال 1377 زمانی که فرماندار خمینی شهر بودم خانم محمودیه باغ شخصی خود را در حضور آقای صفری رییس بهزیستی شهرستان با شوق فراوان برای این امر خیر اختصاص داد و اکنون به همت خیران و مسوولان شهرستان این خیریه از امکانات خوبی برخوردار است.


وی با اشاره به اینکه 170 معلول ذهنی در این مرکز نگهداری می شوند، نعمت سلامتی را هدیه ای از طرف خدا به مردم دانست و گفت: باید با عبرت گرفتن از وضعیت جسمی و ذهنی این معلولان در جهت حفظ و توسعه سلامت در جامعه گام برداریم.


معاون استاندار با تاکید بر بالا بودن هزینه ساخت مجموعه و درمان این بیماران خاطرنشان کرد: افرادی در اینجا نگهداری می شوند که فقط هزینه دیالیز یکی از آن ها ماهانه 3 میلیون تومان می شود و خوشبختانه این مرکز طرح توسعه ای را در پیش دارد که آینده بینی مسوولان این خیریه را نشان می دهد.
سیستانی با اشاره به این که قرار بود زمین تامین اجتماعی روبه روی این مرکز برای این منظور خریداری شود، گفت: متاسفانه این زمین فروخته شد و طرح توسعه در همین مرکز فعلی پیش خواهد رفت.

photo 2016 05 21 13 10 27
بخش جدید مجموعه محمودیه تا 400 معلول را پوشش می دهد
وی با تاکید بر این که با افتتاح مرکز جدید تا 400 معلول دیگر تحت پوشش قرار می گیرند، گفت: جلب توجه مردم به امور خیر فرصت خوبی برای جذب مشارکت هاست و خدمت صادقانه خانواده محمودیه و سایر نیکوکاران در این مرکز برگ زرینی برای دنیا و آخرت است و بنده به عنوان نماینده استاندار علاوه بر تشکر از خیران، مسوولان و اعضای مجموعه قول کمک و خدمت در صورت مساعد بودن شرایط را می دهم.


حاج آقا مولوی رییس هیات مدیره این مرکز نیز ضمن خیر مقدم به میهمانان به ویژه مسوولان شهر گفت: این مرکز در بین مرز خمینی شهر و اصفهان واقع شده و همین مانع از یاری رساندن درخور مسوولان این دو شهر به مجموعه محمودیه می شود.

photo 2016 05 21 13 10 10
آگاهی بخشی از برنامه های مجموعه
مدیر مرکز فنی این مجموعه با اشاره به این که علت بیماری این معلولین عدم اطلاع والدین است افزود: یکی از وظایف این مجموعه آگاهی بخشی به افراد جامعه بوده و تمامی علل معلولیت 170 نفری که در این مجموعه نگهداری می شوند یا به قبل از تولد بر می گردد یا در حین تولد و بعد از آن.


وی در ادامه گفت: ازدواج های فامیلی بدون مشاوره ژنتیک، سن بالای مادر در هنگام زایمان، استفاده از دارو بدون مشورت پزشک و مصرف الکل، شیشه و کراک در دوران بارداری، کم کاری تیروئید، عفونت رحم، اشعه ایکس و انگل گربه و... از عمده دلایل بروز این بیماری در قبل از ازدواج هستند.


محمدی کمبود اکسیژن و فشار در هنگام زایمان طبیعی به دلیل عدم آمادگی برای این نوع زایمان را از عوامل معلولیت در هنگام زایمان برشمرد و افزود: 45 درصد افراد این مرکز به دلیل تب و تشنج به این بیماری دچار شده اند و حوادث طبیعی مانند پرت شدن از ارتفاع و تصادفات نیز از دلایل بعد از زایمان به شمار می آیند و از آنجایی که این نوع معلولیت ها در همه جا امکان وقوع دارد ضرورت ساخت این مراکز احساس می شود.


وی بیان کرد: بازدید از این مرکز برای تمامی افراد ممکن بوده و نیکوکاران می توانند کمک های خود را به منظور نگهداری از این فرزندان و در واقع شکرگزاری از نعمت سلامتی به این مرکز اهدا کنند.


دادخواه از خیران و هنرمندان استان نیز در ادامه با اشاره به وجود مرکز در مرز خمینی شهر و اصفهان و تعلق آن به خمینی شهر گفت: ایرانیان در تمام کشور در عرصه خیر پیشقدم بوده و خیران خمینی شهر نیز بسیار فعال هستند.


وی یاری شهردار منطقه 9 اصفهان به دلیل همسایگی را نیز بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: تمامی مسوولان استان در این امر یاری رسان بوده اند به طوری که هزینه انشعاب برق ساختمان این مرکز 120 میلیون تومان بود و اداره کل استان آن را تا حدی زیاد کاهش داد و بی شک کمک خیران می تواند به این خدمت رسانی سرعت ببخشد.


گفتنی است خیرانی از کویت، امارات، تهران، شیراز، اهواز و همچنین برخی اعضای شورای شهر خمینی شهر، شهردارحاج حیدری، صرامی نماینده مجلس، نصر عضو شورای شهر اصفهان و همچنین فرهنگ شهردار منطقه یک و روحانی شهردار منطقه 9 اصفهان، برخی مسوولان ادارات، خیریه ها و قرض الحسنه های شهرستان در این مراسم حضور داشتند.

عکس ها از: سعید بیگی