ایام نوروز بدون دغدغه بهداشتی

ارسال در خبر و گزارش

نشست خبری با حضور مدیرشبکه بهداشت ودرمان خمینی شهر برگزار شد. در این نشست باقری ضمن تشریح حوزه فعالیت های شبکه بهداشت در امور واکسیناسیون، واحد مبارزه با هاری و واحد مبارزه با بیماری ها گفت: واحد مبارزه با بیماری در چندین مجموعه فعال است از جمله ایمن سازی گروه های هدف که شامل کودکان زیر 6سال و مادران باردار است که در تمامی ایام نوروز این واحدها یا به صورت حضوری و یا به صورت آنکال فعالیت می کنند.


وی در بخشی دیگر از صحبت های خود افزود: با توجه به اینکه در ایام نوروز امکان بروز اپیدمی مسمومیت مواد غذایی وجود دارد واحد مبارزه با بیماری با همکاری واحد بهداشت محیط آماده گزارش گیری و مقابله با این اپیدمی هستند.


به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، واحد بهداشت محیط نیز کار خود را از اول اسفندماه به صورت فشرده آغاز کرده است که در این خصوص با انجام 420مورد بازرسی از اماکن و گزارش 42 مورد تخلف و ارجاع آن به دستگاه های قضایی، تعطیلی 4 قنادی و معدوم سازی1500کیلو شیرینی از اهم فعالیت های این واحد است. این در حالی است که به گفته باقری برای اصناف گز و شیرینی فروش، اغذیه فروش و آجیل و خشکبار 3 جلسه آموزشی و توجیهی در خصوص موارد تخلف از قانون گذاشته شده که با این وجود اگر صنفی مرتکب نقض قانون شود با آن برخورد جدی خواهد شد.


وی در خصوص فعال بودن اکیپ های پزشکی در ایام نوروز به خبرنگار فرصت گفت: ما در این ایام سه تیم در نوبت صبح و دو تیم در نوبت عصر به صورت فعال وهماهنگ را خواهیم داشت که به ارائه خدمات می پردازد.


باقری مهم ترین مشکل در ایام نوروز را به جهت گستردگی میزان مسافرت های هموطنان وعلاقه مردم به استفاده از غذاهای آماده، بروز مسمومیت های غذایی دانست وافزود: ما به همه هموطنان توصیه می کنیم که از مواد غذایی روباز استفاده نکنند،از مصرف آجیل و شیرینی هایی که با رنگ های غیر مجاز تهیه شدند خودداری کنند و از مواد غذایی که برچسب اطمینان دارد استفاده نمایند. وی در ادامه افزود: عرضه شیرینی توسط سوپر مارکت ها ممنوع است و شیرینی فقط در محل تولید که همان قنادی است باید اریه شود، البته شبکه بهداشت به تعدادی از فروشگاه های زنجیره ای که با گسترش تقاضا در این خصوص مواجه بودند مجوز عرضه شیرینی را داده است.


رییس شبکه بهداشت در خصوص سوال خبرنگار فرصت در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی گفت: هم اکنون 9 پایگاه فعال در شهرستان داریم که به جز پایگاه کوشک که شهری- جاده ای است بقیه پایگاه ها شهری هستند و بنا بر دستور معاونت درمان اصفهان روز اول و دوم عید را در میادین اصلی شهر مستقرهستند و بعد از آن بر اساس نیاز مردم به خدمت رسانی مشغول می شوند. پوشش خدمات بهداشتی، امدادی و ارائه مشاوره های پزشکی که این پایگاه ها ارائه می کنند از اهم فعالیت های این حوزه هست.


باقری در خصوص خدمات رسانی بیمارستان ها گفت: در ایام نوروز تعدادی از واحدهای بیمارستانی از جمله اورژانس، جراحی سرپایی، پزشک عمومی و داروخانه به طور شبانه روزی به ارائه خدمات می پردازند. در بخش اورژانس قسمت های پاراکلینیک ازجمله آزمایشگاه، سی تی اسکن و دیالیز نیز دایر می باشد.


وی ضمن اعلام این خبر که برای اولین بار متخصص طب اورژانس به صورت 24 ساعته در ایام عید حضور دارد، گفت: متخصص بیهوشی، جراحی عمومی و جراحی اعصاب نیز به طور شیفتی و در ساعات مشخصی در بیمارستان ها حضور دارند و پزشکان متخصص نیز به طورشیفتی آماده خدمت رسانی هستد.همچنین درمانگاه های تخصصی بیمارستان ها از هفته دوم عید نیز دایر می باشند.


در پایان این نشست باقری ضمن تشکر از همکاری شهرداری در خصوص نصب بنرهای اطلاعاتی که به منظور معرفی مراکز بهداشتی و درمانی انجام شده بود، افزود: ما تمام تلاش خود را کرده ایم که ایام نوروز برای مردم و مسافران بدون دغدغه بهداشتی سپری شود و در این حوزه آرامش خاطری را ایجاد کنیم.