همیشه مبارزه با استکبار در روح اسلام بوده است

ارسال در سایرعناوین

13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و حماسه عظیم اربعین حسینی دو مورد از مطالبی بود که در نماز جمعه 11 آبان 1397 در خمینی شهر بیان شد.

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین آیت ا... شیخ عباس رحیمیبا بیان اینکه همیشه مبارزه با استکبار در روح اسلام بوده، گفت: در روز 13 آبان امام خمینی(ره) را تبعید کردند به خاطر مبارزه اش با یک قانون استکباری که همان قانون کاپیتولاسیون بود. همچنین در همین روز در سال 1358 دانشجویان مسلمان و پیرو خط امام(ره) لانه جاسوسی آمریکای مستکبر را تسخیر کردند. بخاطر همین این روز را روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامیده اند. البته تظاهرات و کشتار تعدادی از دانش آموزان توسط رژیم پهلوی در 13 آبان 1357 نیز باعث شده این روز را روز دانش آموز نیز بنامند.

مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ادامه داد: در این روز ملت ما پوزه استکبار بالاخص آمریکا را به زمین مالید و آنان را تحقیر کرد. این روز روز زنده داشتن و سربلندی است و روز افتخار برای ملت است. ان شاءا... صبح یکشنبه 13 آبان تجمع دانش آموزان در همین مکان را خواهیم داشت که دعوت می کنیم شما نیز مشارکت کنید و این روز را بزرگ بدارید.

استاد حوزه و دانشگاهخطاب به جوانان توصیه کرد: اگر می خواهید تاریخ استکباری آمریکا و اینکه در این سالها چه بر سر ملت ایران آورده را بدانید، اسناد لانه جاسوسی که با زحمت فراوان در بیش از 20 جلد کتاب گردآوری شده است، مطالعه کنید تا بفهمید مستکبران چه کسانی بوده اند.

نماینده ولی فقیهضمن تشکر از تمامی کسانی که حماسه عظیم اربعین را سامان دادند و از تمام مردمی که با تمام مشکلات و سختیها رفتند و این رخداد بزرگ را رقم زدند که چشم دنیا را کور کرد و دل مؤمنان را شاد نمود، گفت: در خلق این حماسه بزرگ شهر ما در اثر تصادف یک خانواده چهار نفره را از دست داد که به همشهریان بالاخص اهالی محله جوی آباد تسلیت می گوییم.

خطیب جمعه ادامه داد: دشمن نمی خواست این حماسه عظیم و بی نظیر در دنیا را پوشش خبری دهد و سکوت اختیار کرد ولی بالاخره زبان باز کردند البته با خبرهای تخریب کننده و منفی مثل «میلیونها جمعیت و میلیاردها هزینه» و....

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستانضمن اشاره به تجمع در شهرها به تبع پیاده روی اربعین در کربلا گفت: سنت خوبی پایه گذاری شده که خیلی عالیست. لازم است از متولیان آن در خمینی شهر مخصوصاً از مسؤولان امامزاده سید محمد(ع) و از صدا و سیمای استان بخاطر پوشش خبری تشکر می کنم.

امام جمعه شهرمان در پایان گفت: در روزهای اخیر مجلس سه وزیر غایب دولت را حاضر کرد و به سه وزیر پیشنهادی رأی اعتماد داد و چهارمین را هم جابجا کرد حالا چرا در یک جلسه آخر شب این کار را کردند؟ به هر حال امیدواریم این جدیدالورودها خرابکاریهای قبلی را نداشته باشند و بتوانند آنها را جبران کنند و دردها و زخمهای مردم را التیام بخشند. ان شاءا... وزرا و مدیران جهادی و انقلابی و برای خدا عمل کنند تا مشکلات کمتر گردد.