عزادار امام حسین(ع) باید نماز اول وقت بخواند

ارسال در سایرعناوین

نکاتی درمورد عزاداری از مهمترین مطالبی بود که در نخستین نماز جمعه ماه محرم 1440 هجری قمری در خمینی شهر بیان شد.

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین آیت ا... شیخ عباس رحیمی ضمن تأکید بر قدر دانستن مجالس روضه اباعبدا...الحسین(ع)، نکاتی درمورد بهتر عزاداری کردن بیان نمود و گفت: باید نماز اول وقت خوانده شود. وقت اذان باید مساجد پر شود بعد از نماز بروید هیآت و حسینیه ها را پر کنید. عزادار امام حسین(ع) باید نماز اول وقت بخواند؛ نماز باحال و جماعت. نه فقط ظهر عاشورا بلکه همه ایام. چرا که امام(ع) با اینکه به سویش تیر می آمد، به نماز ایستاد تا اهمیت نماز اول وقت را بفهماند. واجب را فدای مستحب نکنید. تا نیمه شب در هیأت نباشیم و نماز صبحمان قضا شود. امام حسین(ع) برای بی نماز شفاعت نمی کند.

خطیب جمعه با تأکید حفظ شؤون اهلبیت(ع) گفت: چیزهایی نگوییم و کارهایی انجام ندهیم که در شأن اهلبیت(ع) نباشد. حتی برخی کلمات در شأن ایشان نیست مثلاً "گودال" که تعبیر "قتلگاه" مناسبت تر است. در انتخاب اشعار مداحیها ادب را رعایت کنیم. روضه هایی که اساس و ریشه ندارد خوب نیست. روضه دروغ ولو مردم بگریند، ولیکن حرام است. اگر کسی هم اشتباهی کرد، بعد از سخنرانی یا مداحی اش، محترمانه به او تذکر دهید.

استاد حوزه و دانشگاه توصیه کرد: سعی شود در این مجالس سخنرانان مطالب مفید بگویند. احکام شرعی، حدیث و اخلاق بگویند. نه اینکه همه اش بشود مداحی و سینه زنی. احکام، حرام و حلال، مسائل خانواده، تقوا و خداترسی باید در این جلسات گفته شود.

مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان درخواست کرد: هیآت و دسته جات عزاداری راه بندان و مزاحمتی برای رفت و آمد مردم ایجاد نکنند. صدای بلندگوها خیلی بلند نباشد که باعث اذیت دیگران گردد.

نماینده ولی فقیه خطاب به دولتمردان گفت: با اینکه خیلی کار کرده اید ولی هنوز مشکل گرانی در بازار وجود دارد. فکر نکنید همه چیز حل شده است. مردم می نالند و مشکل دارند. ما در کنار مردم و از زبان مردم از دولتمردان می خواهیم که قضیه را تمام شده تلقی نکنند و باز هم سعی کنند مشکلات را برطرف سازند.